نخست وزیر اوکراین از لهستان به دلیل اعمال ممنوعیت واردات غلات بر این کشور انتقاد کرد.

عدم تامین منافع روسیه از توافقنامه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه باعث خروج مسکو از این توافق در روز دوشنبه شد. با این حال، اوکراین می‌کوشد از طریق مرز‌های غربی خود و به صورت زمینی محصولات کشاورزی خود را صادر کند. این در حالی است که ورود غلات ارزان قیمت اوکراین باعث آسیب به بازار محصولات کشاورزی کشور‌های اروپای مرکزی شده و در نتیجه این کشور‌ها ورود غلات از اوکراین را ممنوع کرده اند. همین امر، خشم کی یف را به همراه داشته است. 

به گزارش تله تریدر، دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین امروز (پنج شنبه) از تصمیم کشور‌های اروپایی مرکزی از جمله لهستان برای ممنوعیت واردات غلات اوکراین انتقاد کرد. 

وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ما شاهد اعمال محدودیت‌های لهستان در روند صادرات غلات ما به اتحادیه اروپا هستیم. این امر اقدامی غیردوستانه و عوام فریبانه است که باعث تاثیرات مخرب بر امنیت غذای جهانی و اقتصاد اوکراین می‌شود. 

خشم مقامات کی یف پس از آن تشدید شد که حتی پس از تعلیق حضور روسیه در توافقنامه صادرات غلات در روز دوشنبه، ماتئوش موراویه تسکی، نخست وزیر لهستان اعلام کرد ورشو هرگز مرز‌های خود را به روی واردات غلات از اوکراین پس از ۱۵ سپتامبر باز نخواهد کرد. 

براساس تصویب کمیسیون اروپا، ۱۵ سپتامبر ممنوعیت برای واردات غلات اوکراین منقضی می‌شود، اما لهستان حاضر به پذیرش این موضوع به دلیل آسیب به بخش کشاورزی خود نیست. 

علاوه بر لهستان، کشور‌های دیگر اروپای مرکزی شامل بلغارستان، مجارستان، رومانی، و اسلواکی نیز مخالف واردات غلات اوکراین هستند. این کشور‌ها تاکید دارند محصولات کشاورزی ارزان اوکراین باعث آسیب به اقتصاد کشاورزی محلی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار