یک نشریه آمریکایی از کمبود قطعات یدکی در تجهیزاتی خبر داده که این کشور به اوکراین فرستاده است.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت که قطعات یدکی خودرو‌های جنگی «برادلی» (Bradley) که آمریکا برای اوکراین فرستاده یافت نمی‌شود و سربازان کی‌یف مجبور به سرهم‌بندی قطعات خودرو‌های دیگر به آن شده‌اند.

این نشریه همچنین به نقل از یک مقام ناشناس پنتاگون گفت که تقریباً ۱۲ خودروی ارائه شده به کی‌یف آسیب غیرقابل تعمیری دیده‌اند. از طرفی چند نیروی ناشناس اوکراینی هم به این نشریه گفتند که که میدان‌های مین گسترده روسیه بزرگترین تهدید برای سخت افزار آن‌ها است، در حالی که خبرنگاران آمریکایی شش خودرو جنگی برادلی را دیدند که در مکانی در نزدیکی خط مقدم در منطقه زاپروژیا نیاز به تعمیر داشتند.

سربازان اوکراینی به واشنگتن نحوه درخواست رسمی قطعات یدکی را از فرماندهان خود هم توضیح دادند. یکی از افراد در همین راستا گفت: «پیش از آنکه دست به سرهم‌بندی بزنیم، برخی تعمیرات کوچک روی خودرو‌ها انجام می‌دادیم. اکنون خودرو‌هایی که از آن‌ها قطعات را قرض می‌گیریم به لهستان فرستاده می‌شوند تا تعمیرات پیچیده‌تر روی آن‌ها انجام شود.»

سربازان اوکراینی در تلاش هستند تا حذف سخت افزار از خودرو‌ها را به حداقل برسانند، زیرا معمولاً هفته‌ها طول می‌کشد تا به خط مقدم بازگردانده شوند. در همین حال، یک مقام نظامی ناشناس آمریکایی به این نشریه گفت که از هرگونه موضوع مربوط به قطعات یدکی بیاطلاع است، اما ممکن است در زنجیره تامین خود اوکراین تنگنا‌هایی وجود داشته باشد. این مقام همچنین آسیب‌دیدگی شدید دستکم ۱۲ خودروی بردلی را تایید کرده است.

این در حالیست که آمریکا در نظر دارد بمب‌های خوشه‌ای هم به اوکراین بفرستد، بمب‌های خوشه‌ای در معاهده بین‌المللی که بیش از ۱۰۰ کشور آن را امضا کردند غیرقانونی تلقی می‌شود و «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، اوایل ماه جاری ارسال این نوع تجهیزات را تایید کرد و گفت، چون آمریکا و اوکراین کمبود گلوله‌های توپخانه‌ای معمولی دارند، او مجبور شد بمب‌های خوشه‌ای را به عنوان راه‌حل موقت ارائه کند. اما در مقابل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در مصاحبه‌ای تاکید کرد که استفاده از بمب‌های خوشه‌ای جنایت جنگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۴:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
دمشان گرم بگذارید آنان یکبار هم که شده از این سلاح های پوسیده بر ضد هم استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
اگه جنایت جنگی ست پس چرا امضا نکرده
اگه جنایت جنگی ست چرا تو هشت سال جنگ عراق و ایران به صدام میداد؟
آخرین اخبار