بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحد‌های مسکن محرومین سربیشه

استاندار خراسان جنوبی از روند تأمین زمین و احداث واحد‌های مسکن محرومین در روستا‌های مرزی شهرستان سربیشه بازدید کرد.

قناعت استاندار خراسان‌جنوبی در جریان سفر به سربیشه از روند تأمین و احداث مسکن محرومین در روستا‌های مرزی لجونگ، دامدامه و برق اله بازدید کرد.

او ضمن اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در تأمین مسکن محرومین این منطقه، دستور داد به منظور بررسی مشکلات روستا‌های مورد بازدید، در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور کلیه دستگاه‌های خدمت رسان برگزار شود.  

در جریان این بازدید، تنها مدیرکل بنیاد مسکن استان طی گزارشی گفت: در زمینه اجرای تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان با موضوع احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در سطح کشور که در اسفند ۱۴۰۰ با حضور فتاح و نیکزاد در روستای نوغاب هندوالان درمیان کلنگ زنی و عملیات اجرای آن شروع شد، تعداد هزار واحد سهمیه خراسان جنوبی تعیین شد.

او افزود: از این سهمیه تعداد ۱۵۳ واحد به صورت متمرکز در ۵ روستای محروم و مرزی شهرستان سربیشه شامل لجونگ، کلاته بلوچ، دامدامه، برق اله و صولابست در حال احداث است.

تنها ادامه داد: این ۱۵۳ واحد شامل ۷۳ واحد برای متقاضیان عادی بنیاد مسکن، تعداد ۶۵ واحد برای مددجویان کمیته امداد و تعداد ۱۵ واحد نیز برای توانخواهان بهزیستی می‌باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه عملیات ساخت آن ۷۳ واحد و ۱۵ واحد به همت بنیاد مسکن در حال انجام است، اظهار کرد: از محل این تفاهم نامه به هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و دو تن میلگرد رایگان و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می‌گیرد.

او تصریح کرد: عملیات ساخت ۶۵ واحد نیز به وسیله کمیته امداد در حال انجام است و از محل این تفاهم نامه به هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد، مبلغ ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ تن میلگرد رایگان و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می‌گیرد.

تنها گفت: اراضی مورد نظر برای ساخت این واحد‌ها از سوی بنیاد مسکن تأمین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار