سخنگوی وزارت خارجه روسیه به طرح‌های ساخت کارخانه تانک در اوکراین هشدار داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در کنفرانس خبری امروز (پنج‌شنبه) طرح‌های ساخت کارخانه تانک آلمان در اوکراین را «تحریک جهانی» دانست.

زاخارووا در بخشی از سخنان خود با بیان آنکه اگر چنین نیروگاهی ساخته شود، همتراز با هر هدف دیگر در صنایع دفاعی اوکراین، هدف قانونی برای نیرو‌های روسی خواهد بود، به بدرفتاری کی‌یف با اقلیت مجارستانی در اوکراین اشاره کرد و افزود: «طبق گزارش‌ها،  طرح ساخت کارخانه تانک در نزدیکی یک شهرک عمدتا مجارستانی قرار دارد.»

مدیر عامل راین متال، اوایل این ماه به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت که کارگران اوکراینی برای تعمیر خودرو‌های زرهی مختلفِ این شرکت، مانند خودرو‌های رزمی پیاده نظام ماردر، تانک‌های لئوپارد ۲ و سامانه‌های توپخانه پانزرهاوبیتزه ۲۰۰۰، آموزش خواهند دید، او همچنین تهدید حملات روسیه را کم اهمیت جلوه داد و گفت که این نیروگاه «فقط یکی دیگر از تأسیسات دفاعی» اوکراین خواهد بود.

خبرگزاری سی‌ان‌ان هم گفت که چنین طرحی تنها ۱۲ هفته زمان خواهد برد.  زاخارووا اکنون هشدار داد که اگر سازنده تسلیحات آلمانی این نیروگاه را بسازد، آخرین مدرک نظامی کردن اوکراین به دست غرب را به روسیه نشان خواهد داد و افزود: «اگر این نقشه‌ها واقعی باشد، پس قطعاً یک اقدام تحریک‌آمیز است که رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن بسیار آن را دوست دارند.»

این شرکت برای اولین بار در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد حدود ۲۰۰ میلیون دلار در کارخانه‌ای در اوکراین سرمایه گذاری کند، اما مکان این کارخانه را مشخص نکرد. برخی از رسانه‌های روسی ادعا کردند که ممکن است مکانی در نزدیکی روستای چرنوتیسوف برای این کار انتخاب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار