ماموستا رستمی گفت: دولت سوئد با هتک حرمت قرآن کریم به تمام ادیان اهانت کرده و خودشان را بیش از پیش بی‌ارزش کرده‌اند، ما این عمل سخیف و کثیف را به شدت محکوم می‌کنیم.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر که در مسجد جامع اقامه شد،  ضمن محکومیت اهانت مکرر دولت‌مردان مستکبر و صهیونیست کشور سوئد و عناصر خود فروخته به ساحت مقدس قرآن کریم، اظهار داشت: امروزه کسانی که هیچ چیزی از آزادی، انسانیت، تفکر و فرهنگ نمی‌دانند به قرآن اهانت می‌کنند، امیدواریم که این دشمنان خدا نابود شوند.

او با بیان اینکه همه ما مسلمانان شیعه و سنی در استان کردستان این عمل سخیف و کثیف را به شدت محکوم می‌کنیم، گفت: دولت سوئد با این اقدامش علاوه بر اینکه به تمام ادیان اهانت کرده، بلکه خودشان را بیش از پیش بی‌ارزش کرده‌اند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: آزادی بیان در بی‌بندوباری و بی‌احترامی به مقدسات ادیان الهی و ارزش‌های انسانیت نیست، بلکه در شرف، کرامت و حجاب است.

او افزود: یقینا خداوند متعال خالق همه بشریت و موجودات زنده و غیرزنده خود مراقب این کتاب الهی بوده و نابودی در انتظار این این عوامل خودفروخته خواهد بود.

ماموستا رستمی در ادامه با اشاره به سفر اخیر (روز چهارشنبه) رئیس بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به کردستان که به منظور محرومیت‌زدایی و جبران عقب‌ماندگی‌های کردستان انجام شد، عنوان کرد: کسانی که در راستای توسعه استان تلاش می‌کنند، قابل تقدیر و زحمات آنان را ارج می‌نهیم.

او بیان کرد: مسئولان برای اشتغال جوانان پای کار آمده و نوید خبر‌های خوشی در راه است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به فلسفه هجرت پیامبر گرامی اسلام (ص) و قیام امام حسین (ع) که برای دفاع از مظلوم، اجرای امر به معروف و نهی از منکر، حفظ شرف و کرامت انجام شد، اشاره کرد و ابراز داشت: امام حسین (ع) متعلق به همه ادیان و بشریت است.

او عنوان کرد: مردم استان کردستان دل و قلبشان برای امام حسین (ع) می‌تپد، در خطبه‌های نماز جمعه اگر از اهل‌بیت (ع) نام برده نشود باطل است، همه خانه‌ها پر از نام‌های حسن و حسین است، همه این‌ها نشان از حب و محبت کردستانی‌ها به خاندان پیامبر (ص) است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه کتاب‌هاى اهل سنت سرشار از فضائل امام حسین (ع) از زبان پیامبر (ص) است، یادآور شد: رسول اکرم (ص) فرموده «حسن و حسین دو ریحانه من از این دنیایند»، حسن و حسین فرزندان من هستند، هر کس آن دو را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر کس مرا دوست بدارد خدا را دوست داشته است و هرکس این دو را دشمن بدارد مرا دشمن داشته است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه دین اسلام روز به روز ترقی و گسترش یافته و دسیسه‌های دشمنان به هیچ جایی نمی‌رسد، اهمیت ماه محرم را یادآور شد و گفت: هر کسی در روز عاشورا به نیازمندان کمک کند، خداوند نفقه یک سالش را تامین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.