امام جمعه قم:

حضرت زینب (س) الگوی بارز زن مسلمان است

امام جمعه قم با اشاره به نقش آفرینی حضرت زینب کبری (س) در قیام عاشورای امام حسین (ع) گفت: این بانوی بزرگ نمونه‌ای بارز از زن در تراز اسلام ناب محمدی (س) است.

آیت الله سیدمحمد سعیدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به حضور اثرگذار و کلیدی حضرت زینب سلام الله علی‌ها در قیام عاشورا، گفت: حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها نمونه برجسته‌ای از زن در تراز اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم است و در حماسه کربلا شاهد حضور یک زن منطبق با معیار‌های اسلامی بوده‌ایم که اثر این حضور تا قیامت ماندگار خواهد بود.

امام جمعه قم افزود: دشمنان تصور می‌کردند حادثه کربلا موجب پیروزی آنان شده است، اما امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام الله علی‌ها نقش مؤثری در ابلاغ پیام کربلا داشته‌اند و توطئه‌های را خنثی کردند.

آیت الله سعیدی بیا بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علی‌ها نشان دادند که از نظر اسلام ناب، زن در حاشیه قرار ندارد بلکه در متن است، گفت: حضرت زینب سلام الله علی‌ها با خطابه و مدیریت بالای خود دشمن مستکبر را چنان تحقیر کردند که داغ ابدی بر پیشانی آنان زده شد.

امام جمعه قم به سخنان اخیر رهبری در دیدار با حوزویان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند از جهات مختلف نسبت به تبلیغ نگران هستم و نباید تبلیغ در مرتبه‌های دوم در حوزه علمیه قرار گیرد چرا که دین خدا جز با تبلیغ محقق نمی‌شود.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه هیچکس حق ندارد فرموده‌های رهبری را در خصوص تبلیغ تحریف کند، گفت: امروز که دشمن با جنگ شناختی وارد شده است تبلیغ و جهاد تبیین می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نابود کند و حوزه علمیه باید در راستای تبلیغ دین تلاش کند و اگر دین ضربه‌ای بخورد همگان مسئول هستیم.

آیت الله سعیدی با انتقاد از مواضع روسیه در خصوص تمامیت ارضی ایران بیان داشت: روسیه باید موضع خود را در خصوص تمامیت ارضی ایران اصلاح و ابلاغ کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون با شعار نه شرفی و نه غربی مستقل بوده است و همواره ارتباط خود را با دیگران را بر پایه منافع ملی و احترام متقابل تنظیم کرده است و انتظار می‌رود کشور‌های دیگر نسبت به تمامیت ارضی کشورمان احترام بگذارند.

خطیب جمعه قم با محکوم کردن هتک حرمت ساحت قرآن کریم گفت: مردم قم و ملت بزرگ ایران با برپایی راهپیمایی انزجار و تنفر خود را از این عمل زشت اعلام دارند و در ماه عزای حسینی فریاد خود بر سر آمریکا و مستکبران خبیث به گوش جهانیان برسانند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار