۱۰ ساعت عملیات نجات در قله هزار راین برای نجات کوهنورد ۶۰ ساله

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش ۱۰ ساعته نیرو‌های امدادی این جمعیت برای نجات جان یک کوهنورد ۶۰ ساله در ارتفاع بیش از ۴ هزار متری کوه هزار راین خبر داد.

رضا فلاح گفت: در پی وقوع حادثه برای یک کوهنورد ۶۰ ساله در ارتفاع ۴ هزار و ۳۰۰ متری کوه هزار، بلافاصله ۳ تیم امدادونجات از پایگاه‌های کوهستان راین و کرمان به محل حادثه اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه عملیات نجات و انتقال فرد حادثه دیده به مدت ۱۰ ساعت به طول انجامیده است، بیان داشت: نجاتگران هلال احمر با پیمایش مسیر صعب العبور و برپایی چندین کارگاه موفق شدند، این کوهنورد ۶۰ ساله را در صحت و سلامت به دامنه کوه انتقال و به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل دهند.

فلاح به وضعیت جسمانی مصدوم اشاره کرد و افزود: درد قفسه سینه، تهوع و استفراغ و تنگی نفس باعث بروز مشکلات برای این کوهنورد در ارتفاعات شده بود.

او با اشاره به اعزام اولین تیم امدادونجات کوهستان از شهر راین به محل حادثه، تصریح کرد: به دلیل طولانی و صعب العبور بودن مسیر پیمایش، ۲ تیم امدادونجات دیگر به محل حادثه اعزام شدند.

 ظهر امروز ۶ کوهنورد از استان فارس به ارتفاعات قله هزار صعود کردند که در ادامه این برنامه یک کوهنورد ۶۰ ساله دچار عارضه قلبی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار