فرماندار ساوه:

تولید و مصرف آب شرب ساوه در نقطه سربه‌سر قرار گرفت

الیاسی گفت: تولید و مصرف آب شرب ساوه با تمهیدات انجام یافته علی رغم مشکلات کم آبی هم اکنون در نقطه سربه‌سر قرار گرفته و عبور از این بحران نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر مردم مناطق شهری و روستایی است.

مهدی الیاسی فرماندار ساوه گفت: هم‌اکنون کشور دچار تنش آبی است و محدودیت در مصرف منابع آبی وجود دارد و شهرستان ساوه نیز به واسطه آب و هوای خشک، از این تنش آبی به دور نیست.

وی افزود: بر اساس تصمیمات شورای حفاظت منابع آب و کمیته مدیریت بحران این شهرستان، کل ظرفیت منابع آبی به اختیار گرفته شده تا شهرستان در مجموع چهار شهر ساوه، آوه، غرق آباد، نوبران و روستاهای تابعه در بحث آبرسانی خدمات‌رسانی مداوم داشته باشد.

الیاسی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر منبع آب شرب شهرستان از سد الغدیر تامین می‌شود و هم‌اکنون کمتر از ۱۴ درصد ظرفیت خود را ذخیره دارد، به منظور پاسخ‌گویی به نیاز شرب بهره‌برداری از چاه‌های حفر شده در اختیار دستگاه‌های اجرایی و برخی چاه‌های متروک شده در دستور کار قرار است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از تمام ظرفیت منابع آب شرب شهرستان وارد مدار شدن چاه‌های شهرداری ها و دستگاه‌ها هم‌اکنون میزان آب تولیدی و مصرفی شرب خانگی در نقطه سربه سر قرار گرفته است.

برچسب ها: مصرف آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۳۱ تير ۱۴۰۲
فاضلاب شهری تصفیه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
ساخت تصفیه خانه ساوه در اولویت قرار گیرد .