سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل در تشریح عملکرد سه ماهه اول سال۱۴۰۲ این اداره کل گفت: تعداد ۳۵۷ گواهینامه تاییدیه ایمنی آسانسور با اعتبار یک ساله در استان صادر شده است.

حسین پوراعلام کرد: در راستای استانداردسازی و انجام بازرسی‌های اولیه و ادواری آسانسور‌ها در سه ماهه اول سالجاری، تعداد ۲۴۴ فقره گواهینامه تائیدیه ایمنی اولیه و تعداد ۱۱۳ فقره گواهینامه تائیدیه ایمنی ادواری صادر شده است.

او اظهار داشت:انجام بازرسی‌های آسانسور توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران صورت میگیرد و در حال حاضر ۸ شرکت بازرسی فنی در سطح استان مشغول فعالیت می‌باشند.

حسین پور در ادامه یادآور شد: بر اساس اطلاع رسانی‌های انجام شده، از مورخه ۱۴۰۰ اجرای استاندارد مربوط به ایمنی آسانسور‌های هیدرولیکی و از مورخه ۱۳۹۹ پله‌های برقی نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است.

حسین پور در پایان بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت گواهینامه تائید ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی شناسه ملی نصب شده در کابین را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت غیر معتبر بودن تائیدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۸ - ۳۳۷۴۱۱۵۷ به اداره کل استاندارد استان اردبیل گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.