شهرکرد به شهر دانشگاهی در سطح ملی تبدیل می شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تبدیل شهرکرد به شهر دانشگاهی در سطح کشور به اقدامات ملی از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور نیاز است.

علی شهریارپور در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور برگزار شد، تاکید کرد: در سند ملی توسعه استان، تبدیل شهرکرد به شهر دانشگاهی در سطح ملی به‌عنوان یکی از هدف‌های بلندمدت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این راستا اقدامات مهمی در سطح چهارمحال و بختیاری در زمینه گسترش واحد‌های دانشگاهی، تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در زمینه مراکز رشد و نوآوری، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان، تامین اعضای هیات‌علمی مورد نیاز و ارتقای موقعیت و جایگاه علمی دانشگاه‌ها انجام شده، اما مستلزم اقدامات ملی برای تحقق این امر مهم است.


بیشتر بخوانید


شهریارپور تصریح کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ و سایر تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان باید با شرایط ترجیحی به فعالان این عرصه پرداخت شود تا تاثیرگذاری واقعی را در حمایت از این شرکت‌ها و رونق فعالیت‌های آن‌ها ایجاد کند.

وی یادآور شد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان لازمه پیشرفت و ارتقای زندگی امروزی است و باید از تمامی ظرفیت‌ها و الزامات مورد نیاز در این حوزه به‌ویژه بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های فعالان و بازیگران این بخش بهره‌گیری شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان بالا و بیشتر از میانگین کشوری بوده و به این دلیل ضروری است در استخدام نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این استان تمهیدات ویژه‌ای لحاظ شود.

شهریارپور گفت: از تمامی ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری برای تامین مالی پروژه‌های فصل آموزش عالی بهره‌گیری شده، اما برای تکمیل و اثربخشی این اقدامات نیاز به اعتبارات متمرکز و ملی است تا پروژه‌های نیمه‌تمام این بخش سریع‌تر تکمیل و بهره‌برداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار