استاندار سمنان از برخی بانک‌های استان به واسطه کم‌کاری در ارائه تسهیلات بانکی به مردم گلایه کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه هماهنگی با بانک‌های عامل استان سمنان به منظور پرداخت تسهیلات جزء ۳۰ بند (ب) تبصره ١٦ قانون بودجه اظهار کرد: تعهدی که بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ماده ۱۶ دارند، بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده از تهران است و باید به شکل کامل ایفا شود.

وی اضافه کرد: انتظارات بیشتری از برخی بانک‌های عامل در استان سمنان برای پرداخت تسهیلات ماده ۱۶ وجود دارد که تاکنون عملی نشده و امیدواریم طی روز‌های آینده، پرداخت تسهیلات این بخش به طور کامل انجام شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: ما از بانک‌ها حمایت و دفاع می‌کنیم؛ اما در شرایطی که بانک‌ها هم در خدمت به مردم به شکل حداکثری در میدان باشند.

هاشمی با گلایه از برخی بانک‌ها که در ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ به مردم عملکرد مطلوبی نداشته‌اند، گفت: بانک‌های عامل در کشور، تکلیف بانک‌های استان سمنان را مشخص کرده و همه آن‌ها تعهد کتبی داده‌اند که این تسهیلات را به طور کامل پرداخت کنند و این امر باید انجام شود.

وی ادامه داد: روند پرداخت تسهیلات در بانک‌ها باید به گونه‌ای باشد که سبب ایجاد نارضایتی در مردم نشود و فعالیت‌ها به شکلی پیش برود که رضایت عمومی و حداکثری مردم را به همراه داشته باشد.

استاندار سمنان، تسهیلات تبصره ۱۶ را فرصتی طلایی برای استان و مردم دانست و گفت: تنها تسهیلاتی که امروز با کارمزد چهار درصد و نزدیک به قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، تسهیلات تبصره ۱۶ است و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد.

هاشمی اضافه کرد: تأکید داریم تا مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز به طور جدی پیگیر پرداخت این تسهیلات باشند و مدیران ادارات به‌نوعی پل ارتباطی بین متقاضیان و بانک‌ها هستند و باید پیگیری امور مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۸۱۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به استان سمنان تخصیص یافته که از این مبلغ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود: برای ۲ بانک عامل در استان سمنان تسهیلاتی تخصیص نیافته و باید شرایط آن‌ها توسط مسؤولان مربوطه پیگیری شود.

استاندار سمنان خطاب به مدیران بانک‌های عامل استان سمنان گفت: اگر بین یک پرونده در مرکز شهرستان و یک پرونده در روستا شرایط مشابهی وجود داشت، اولویت را به پرونده‌های روستایی اختصاص دهید.

هاشمی عنوان کرد: امروز کمتر به تولید ثروت در روستا‌ها توجه می‌شود و این سبب مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر‌ها و گسترش حاشیه‌نشینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.