برگزاری نهمین دوسالانه ملی هنر‌های تجسمی در همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: نهمین دوسالانه ملی هنر‌های تجسمی کانون پرورش فکری با موضوع «خانواده من، اقلیم من» کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

معصومه ابراهیمی‌هژیر گفت: مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور در بازدیدی که از کانون پرورش فکری همدان داشت با توجه به ظرفیت‌های استان برگزاری این برنامه را به همدان سپرد.

او با بیان اینکه فراخوان این رویداد ۳۱ تیرماه در کشور منتشر شده است، گفت: این رویداد با هدف فراهم آوردن زمینه شناسایی و کشف استعداد‌های کودک و نوجوان، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان در عرصه ملی و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنر‌های تجسمی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: این مجموعه در نهمین رویداد ملی هنر‌های تجسمی علاوه بر اعضای مراکز خود، کودکان و نوجوانان کشور را مورد توجه خاص قرار داده و از آن‌ها می‌خواهد که به ارائه اثر بپردازند.

ابراهیمی‌هژیر گفت: نهمین دوره این رویداد قرار است با مشارکت کانون استان همدان در بخش‌های نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و عکاسی برگزار خواهد شد.

او با اشاره به سن شرکت‌کنندگان با توجه به هنری که دارند گفت: کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۷ سال می‌توانند در بخش «نقاشی» و کودکان و نوجوانان ۹ تا ۲۲ سال می‌توانند در بخش «سفال‌گری، خوشنویسی و عکاسی» این رویداد هنری شرکت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: موضوع این رویداد ملی را «خانواده من، اقلیم من» اعلام کرد و گفت: تقریبا تمام فعالیت‌های ما برای تداوم چرخه زندگی و همچنین شکل‌گیری سنت، فرهنگ، هویت به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر اقلیم است. 

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه تفاوت‌های اقلیمی می‌تواند تأثیرات مختلفی بر روی جنبه‌های زندگی هر خانواده داشته باشد، گفت: با توجه به وابستگی عمیق زندگی انسان با شرایط اقلیمی و تأثیرپذیری از اقلیم محل زندگی موضوع نهمین رویداد «خانواده من، اقلیم من» انتخاب شده است.

او گفت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد ملی تا روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: آثار این دوسالانه، نیمه دوم آذر ۱۴۰۲ داوری می‌شود و بهمن ماه همراه با تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز، نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا خواهد شد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: امید است بتوانیم با برگزاری این دوسالانه، ضمن تقویت هویت ایرانی اسلامی مخاطبان، آثار تولیدی کودکان و نوجوانان را در نمایشگاه و بازار حمایتی به علاقمندان هنر کودک و نوجوان عرضه کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی میدان باباطاهر، جنب سینما کانون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واحد کارشناسی هنری، کدپستی ۶۵۱۸۶۹۷۵۴۶ ارسال کنند و در صورت نیاز با شماره ۰۸۱۳۴۲۲۳۰۲۳ و ۰۸۱۳۴۲۲۰۰۷۰ داخلی ۶۲۷ و یا ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۹ یا ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۸ داخلی ۱۱۹ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار