روند احداث برج کنترل عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به عنوان مرتفع‌ترین برج کنترل دریایی کشور با حدود ۷۷ درصد پیشرفت ادامه دارد.

صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اجرای عایق حرارتی و رطوبتی طبقه همکف و شروع نصب آسانسور‌های این برج مرتفع گفت: در ادامه پیشرفت روند تکمیل احداث برج کنترل دریایی بندر امام خمینی (ره)، بخشی از برج موجود تحویل شد.

او ادامه داد:   اجرای فاز یک تأسیسات طبقه همکف شامل شاتکریت دیوارها، بتن کف‌سازی، بتن‌ریزی سقف طبقات دید و منظر،  MRCC و VTS و همچنین شروع اجرای زیرسازی نمای طبقات رأس برج احداثی از جمله مراحل تکمیل برج به شمار می‌آید که موجب پیشرفت بیش از ۷۷ درصدی این پروژه شده است.

معاون مهندسی و عمران این اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تشریح ضرورت احداث این برج گفت: به دلیل وسعت این مجتمع بندری و برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر و همچنین حساسیت کنترل ترافیک دریایی در این مجتمع بزرگ بندری نیاز به برج کنترل بلندتر و بزرگتر ضروری بود.

آقای بهرامی می‌گوید: احداث برج شماره ٢ کنترل عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با مساحت یک هزار و ٨۵٨ مترمربع، با اعتباری بیش از ۱۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا است.

او افزایش ایمنی، ارتقاء سامانه کنترل ترافیک شناور‌ها (VTS) و ساماندهی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC)  و تأمین زیرساخت مورد نیاز جهت نصب تجهیزات مدرن رادیویی را از مزایای بهره‌گیری از این برج برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.