مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل:

تمدید مهلت ارسال آثار به هشتمین همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مهلت ارسال آثار به هشتمین همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی تا ۱۵ شهریور تمدید شد.

امیر رجبی در نشست هیئت اندیشه ورز و علمی همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی  از تمدید مهلت ارسال آثار دوره هشتم این رویداد علمی و پژوهشی خبر داد و گفت: محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی تا ۱۵ شهریور ماه سالجاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

او با بیان اینکه همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی یکی از برنامه‌های موضوعی پژوهش محور جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است، گفت: این همایش به یک رویداد مهم تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و معارف رضوی تبدیل شده است.

امیر رجبی با اعلام اینکه در ۷دوره گذشته این همایش ۹عنوان کتاب منتشر شده است، از انتشار مقالات منتخب و برگزیده این همایش در فصلنامه فرهنگ رضوی که یک مجله علمی پژوهشی است، خبر داد و افزود: دوره هشتم این رویداد مهم در حوزه فرهنگ رضوی در دو بخش مقالات علمی و پژوهشی و نشست گفت وگوی ادیان با هدف ترویج فرهنگ رضوی و تکریم پدیدآورندگان آثار فرهنگی، هنری و علمی به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: همۀ محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی، اساتید، طلاب و دانشجویان مراکز علمی، دانشگاهی، حوزوی و نیز اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی، می‌توانند در بخش مقالات علمی و پژوهشی شرکت کنند.  

رجبی اظهار کرد: برگزاری این همایش به میزبانی اردبیل یک ظرفیت بزرگ برای استان است و امیدواریم با توجه به پایان شرایط کرونا، دوره هشتم را به نحو شایسته برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل گفت: بخش گفتگوی ادیان و مذاهب مختص اندیشمندان، صاحب‌نظران، محققان و پژوهشگران ادیان و مذاهب با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف و به صورت گفتگو محور برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه مقالات برتر علمی- پژوهشی با ارسال از سوی پژوهندگان در فرایندی دیگر داوری و با احراز شرایط در فصلنامه علمی- پژوهشی فرهنگ رضوی چاپ خواهند شد، تصریح کرد: داوری تمامی بخش‌ها توسط اساتیدی از اعضای هیئت علمی مرتبط با موضوع در دانشگاه‌های استانی و کشوری با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه اطلاع‎رسانی همایش از طریق وبگاه شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت‎نام و ارسال اثر از طریق پرتال portal.shamstoos.ir و ardebil.shamstoos.ir انجام می‎شود، گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات ۱۵شهریور ماه خواهد بود و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان هم در نیمه دوم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

او همچنین از برگزاری پیش همایش این رویداد مهم در مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های ارائه مقالات در یکی از مرکز دانشگاهی، انتشار کتاب مجموعه مقالات منتخب و برگزیده، نشست گفت وگوی ادیان و مذاهب و نیز تجلیل از برگزیدگان دوره هشتم از برنامه‌های اختتامیه این همایش در مهرماه سال جاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.