مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

ارائه خدمات تحصیلی و آموزشی از دبستان تا دانشگاه به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: ارائه خدمات تحصیلی و آموزشی از دبستان تا دانشگاه از جمله خدمات این نهاد به جامعه هدف تحت حمایت است.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشستی با حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که به منظور ارتقای همکاری‌ها و بررسی مشکلات اجرایی برخی از امور مربوطه در شهرری و مذاکره مقدماتی باموضوع تأمین زمین برای ساخت مسکن مددجویی شرکت کرد و در این جلسه صمیمی و دوستانه گفت: هم اکنون در شهرستان ری کلیه مددجویان شهری و روستایی مستاجر و نیازمند متقاضی ودیعه مسکن و اجاره هستند و متاسفانه بالغ بر ۸۰ درصد جمعیت مددجویی این شهر را زنان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به دیدار‌های مردمی که روز‌های سه شنبه هر هفته در ادارات کمیته امداد استان تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد افراد در دیدار‌های مردمی متقاضی ودیعه مسکن و اجاره مسکن هستند و این نشان از بحران جدی است.

پرپنچی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این نهاد در تلاش هستیم تا پایان سال جاری در روستا‌ها مددجویی بدون مسکن نداشته باشیم.

پرپنچی، تصریح کرد: در صورت تخصیص زمین به کمیته امداد تهران در روستا‌های شهرستان ری با مشارکت سپاه سیدالشهداء (ع) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مسکن احداث و روستائیان مددجو خانه دار خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان تهران آمادگی دارد در این زمینه همکاری لازم را با نهادها، سازمان‌ها و خیران به منظور خانه دار شدن مددجویان تحت حمایت اجرایی نماید.

وی با اشاره به اجرای پروژه ۳۵۲ واحدی کمیته امداد پبشوا، گفت: هم اکنون در این پروژه درمانگاه، مدرسه و مسجد ایجاد شده است.

پرپنچی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به اشتغال مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: با ارائه خدمات کسب و کار مددجویان تحت حمایت طبق علایق و استعداد‌های خود در رشته مورد نظر مهارت کسب می‌کنند و از تسهیلات اشتغال و خودکفایی از جمله وام اشتغال یا کاریابی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات تحصیلی و آموزشی از دبستان تا دانشگاه از جمله خدمات این نهاد به جامعه هدف تحت حمایت است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۷۷۰ دانش آموز از خدمات مختلف فرهنگی کمیته امداد شهرستان ری برخوردار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار