هشدار دادستان؛

معاملات ملکی باید در بستر سامانه جامع املاک ثبت شود+فیلم

دادستان مرکز آذربایجان غربی هشدار داد؛ مشاوران املاک باید تمامی معاملات ملکی را در بستر سامانه جامع املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

دادستان مرکز آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی و ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی مسکن در آذربایجان‌غربی به مشاوران املاک هشدار داد: مشاوران املاک بایستی تمامی معاملات ملکی را در بستر سامانه جامع املاک و مستغلات کشور ثبت کنند، در غیر این صورت اگر از این محل شهروندی متضرر شود مشاور املاک به عنوان معاونت در جرم جعل و کلاهبرداری تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

حسین مجیدی از شهروندان نیز خواست: عدم اجرای طرح کارشناسی معاملات ملکی قبل از انعقاد قرارداد را به دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: افزایش بی‌رویه و بدون ضابطه قیمت املاک، بی‌خبری مردم از وضعیت موجود در بازار، کلاهبرداری‌های مختلف در قالب خرید و فروش زمین و املاک و نیز سودجویی‌های انجام شده در این زمینه مشکلاتی است که در بیشتر پرونده‌ها شاهد آن هستیم و باید برای بهبود این وضعیت گام اساسی و جدی برداشته شود.

مجیدی خاطرنشان کرد: مشخص کردن شرایط و وضعیت حقوقی در معاملات زمین و مسکن لازمه پیشبرد امور است که رفع مشکلات با ورود دستگاه‌های اجرایی و نظارتی میسر می‌شود.

وی می گوید: ثبت معاملات قراردادی و مبایعه‌نامه در سامانه  جامع املاک و مستغلات کشور الزامی است و هر تخلفی در این حوزه با برخورد جدی روبه‌رو می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: هر واحد صنفی در صورت بروز تخلف و جرم در این زمینه، با پلمب و برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در حال حاضر هفت هزار و ۱۸۱ مشاور املاک مجاز در سطح استان وجود دارد و در حال فعالیت هستند که بازرسی از فعالیت این واحد‌ها از ده روز گذشته در حال انجام است.

در ده روز گذشته ۸۳۸ بازدید توسط ۴۰ اکیپ بازرسی از بنگاه‌های مشاوران املاک در سطح استان انجام شده که در این مدت ۶۷۵ اخطار تخلف، به مشاوران املاک صادر شده است که از این تعداد ۹ اخلالگر بازار مسکن در بازرسی از عملکرد بنگاه‌های مشاوران املاک در سطح استان شناسایی و به مقام قضایی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.