مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر گفت: با افزایش ۲ حلقه چاه جدید در شهر برازجان، ۱۹ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شهرستان دشتستان افزوده شده است.

ابوالحسن عالی مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر گفت: در کنار واردشدن این ۲ حلقه چاه به مدار مصرف، طرح احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی برازجان نیز در دست اجراست که ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار با جمعیت ۲۵ هزار نفری را در این شهر تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: در دولت ایران قوی سیزدهم، اقدامات اساسی و زیربنایی خوبی برای رفع تنش آبی استان بوشهر و به ویژه شهرستان دشتستان انجام شده که چالش و نارضایتی‌های سنوات گذشته برای تامین دآب شرب پایدار را به شکلی منطقی از بین برده است.

مدیرعامل آبفا استان بوشهر تصریح کرد: اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی در اقصی نقاط شهرستان دشتستان بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته با جدیدت ادامه دارد.

عالی عنوان کرد: تامین آب پایدار از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم در استان بوشهر است که از ابتدای شروع به کار این دولت شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

وی افزود: طی یک سال اخیر، هفت طرح آب‌شیرین‌کن در سایت‌های کنگان، اخند، وحدتیه، شماره ۴ بوشهر، سیراف، شماره ۲ بوشهر، سعدآباد و شماره ۳ بوشهر با ظرفیت ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب وارد مدار شده‌ است.

مدیرعامل آبفا استان بوشهر گفت: امسال برخورد با انشعابات غیرمجاز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و جدی شرکت آبفا استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته و تاکنون نیز اقدامات موثری در شناسایی انشعابات غیرمجاز با مصرف بالا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف آب شرب در سطح استان از میانگین کشوری بسیار بیشتر است.

عالی عنوان کرد: ۹۰ درصد مشترکین آب در این استان بخش خانگی است و بر اساس بررسی به عمل آمده ۲۰ درصد از هدر رفت آب مربوط به انشعابات یا مصارف غیرمجاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.