مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون ۱۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان در طرح خرید تضمینی گندم، خریداری و ذخیره سازی شده است.

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:  تاکنون ۱۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان در طرح خرید تضمینی گندم، خریداری و ذخیره سازی شده است که این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر خاصی نداشته با این تفاوت که سال جاری با کاهش قابل توجه بارندگی‌ها مواجه بودیم.

وی اظهار کرد: مراکز خرید تضمینی گندم تا پایان مرداد ماه جاری آماده دریافت محصول کشاورزان هستند، البته فعالیت سیلوی دولتی تاکستان در این خصوص تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: گندم‌های خریداری شده در سیلو‌ها و کارخانجات آرد استان در مناطق مختلف ذخیره سازی شده و طی سال به مرور به مصرف می‌رسد.

این مسوول گفت: براساس آخرین آمار ۴۰۸ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران قزوینی تاکنون پرداخت شده و با هماهنگی‌های انجام شده سایر مطالبات نیز به زودی تسویه می‌شود.

 سطح زیر کشت گندم دیم در مزارع استان قزوین طی سال زراعی جاری ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ هکتار و گندم آبی نیز ۴۹ هزار و ۷۰۱ هکتار بود.

برداشت گندم از مزارع استان قزوین از اواخر خرداد ماه آغاز شده است، کار برداشت این محصول استراتژیک در بیشتر نقاط استان قزوین به جز شهرستان آوج که بیشتر مزارع زیر کشت آن از نوع دیم محسوب می‌شود، به پایان رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.