رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد گفت: همزمان با ششمین روز ماه محرم ماه عزای حسینی صبح امروز همایش سوگواری احلی من العسل با حضور دانش آموزان یزدی و به یاد حضرت قاسم بن الحسن همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار شد.

غفاریان رئیس اداره قران، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه دانش آموزان با حضور در این همایش حسینی علاوه بر آشنایی با واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) با مولا و مقتدای خود بیعت می‌کنند، گفت: در این سوگواره سعی بر آن شده است که حضرت قاسم ع به عنوان الگوی درخشان به نوجوانان عاشورایی استان معرفی شود.

 او عنوان کرد: تربیت دانش آموزان در ساحت‌های سند تحول بنیادین و پرورش روح و روان دانش آموزان و هدایت آن‌ها به مسائل دینی و فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است.

 غفاریان افزود: عبارت احلی من العسل پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش حضرت سید الشهداء است که پرسیدند مرگ نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله درجواب حضرت گفت: مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: این شهید به پیروان دین آموخت که شهادت در راه دین و اسلام محدود به سن و سال نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.