قبر ابراهیم مجاب، در رواقی به نام خود وی، در آستان مقدس امام حسین (علیه‌السلام) واقع شده است. او از نوادگان موسی‌بن جعفر (ع) است.

قبر ابراهیم مجاب، در رواقی به نام خود وی، در آستان مقدس امام حسین (علیه‌السلام) واقع شده است. سیدابراهیم بن محمد بن موسی بن جعفر (علیه‌السلام)، از نوادگان موسی‌بن جعفر (ع) است.

ابراهیم بن محمد بن امام موسى کاظم(ع)، مکنا به مجاب‌ و مشهور به ضرّیر، مکفوف‌ و کوفى است. بدان علت که وی در آخر عمر، نابینا و زمین‌گیر شد، به ضریر و مکفوف، مشهور گشت. او در واقع نواده امام موسی بن جعفر(ع) و فرزند جناب محمد عابد مدفون در کنار حرم مطهر شاهچراغ است.

ابراهیم مجاب، داراى نسل فراوانى است که در بسیارى از کشورها پراکنده‌اند. از جمله آنان که امروزه در کربلا سکونت دارند، مى‌توان از آل ابى‌الحارث، آل مزن، آل نصرالله، آل طوسى، آل وهاب، آل جلوخان، آل اشیقر، آل عوج، آل فقطوان، آل طعمه، آل ضیاءالدین، آل تاجر، آل ساعد، آل امین، آل بوسعیده و آل خرسان نام برد.در بحرین نیز مى‌توان از آل قارون، آل العیبى، آل شخص و آل غریقى یاد کرد.

از خاندان‌هاى سادات از نسل وى نیز در ایران مى‌توان به آل سبزوارى، آل کتابچى، آل مشعشعى، آل شیرازى، آل اولیائى، آل افتخارى، آل فقهى، آل ازهد و آل بلادى، اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
محمد عطایی
۱۲:۱۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
امام زاده محمد عابد برادر امام رضا (ع) مدفون در روستای میقان در شهر اراک است و به همین جهت به مشهد میقان معروف است . در ابتدای مقاله به اشتباه محل دفن این بزرگوار را در کنار شاهچراغ نوشته اند.
آخرین اخبار