بخشدار مرکزی خاش گفت: بحران شدید بی آبی نقاط مختلف این بخش و شهرستان را فرا گرفته و باید در این زمینه اقدامات لازم از سوی مسوولان دست‌اندرکار انجام شود.

عیدمحمد قلندرزهی گفت: کمبود آب یکی از چالش‌های مهم بوده که با رشد روزافزون جمعیت، حضور گسترده اتباع بیگانه غیرمجاز، مصرف و تقاضای آب در نقاط شهری، روستایی و عشایری با توجه به فصل گرما و شرایط خاص جوی به یک معضل و بحران جدی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: به دنبال وقوع بحران بی آبی در مناطق روستایی بخش مرکزی خاش مانند عباس آباد، اکبر آباد، ناصرآباد، نجف آباد، افتخار آباد، حوزه کلکلی، قاسم آباد، بیت آباد، کمال آباد، ناصری، چهزار، چاه سم و قاسم آباد دریحان منجر به اختلاف مردمی شده که نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با این معضل است.

بخشدار مرکزی خاش ادامه داد: با توجه به وقوع خشکسالی‌های پی در پی سال‌های اخیر و کاهش شدید دبی آب چاه‌ها و از طرفی استهلاک پمپ‌های آب، تابلو‌های برق، کابل‌ها و تجهیزات فنی و نواقص موجود شاهد تنش‌های شدیدی در حوزه تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم هستیم.

وی گفت: در صورت معیوب شدن یک موتورپمپ و یا از مدار خارج شدن آن پمپ جایگزین در انبار اداره آب و فاضلاب شهرستان وجود ندارد و تامین آن مستلزم زمان و صرف هزینه و پیگیری از مرکز استان است.

قلندرزهی ادامه داد: با وجود تلاش‌های مسوولان حوزه آب خاش به دلیل تنگنا‌های اعتباری و لجستیکی اقدام موثری برای دسترسی به آب پایدار صورت نگرفته است.

وی از مسوولان خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی و اعلام وضعیت بحرانی در راستای رفع مشکل کم آبی و بی آبی در مناطق شهری، روستایی و عشایری خاش چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.

برچسب ها: بخشدارخاش ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار