بازچرخانی روزانه ۱۵۰۰ مترمکعب آب در شهرک صنعتی بهارستان

مدیر کل محیط زیست البرز گفت: یکی از تکالیف شهرک‌های صنعتی بر اساس قانون استفاده بهینه از پساب صنعتی آنها است که به همه شهرک‌های صنعتی کشور ابلاغ شده است؛ و آن‌ها ملزم هستند تا پساب صنعتی خود را تسویه کرده و در فرایند تولید از آن استفاده کنند.

درگی گفت: شهرک صنعتی بهارستان در  البرز به عنوان یک شهرک صنعتی پیشرو در این زمینه وارد این موضوع شده است و طرح بسیار مناسبی برای استفاده از پساب صنعتی ارائه کرده است.


او با اشاره به بازدید سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور از این طرح تصریح کرد: روزانه حدود ۱۵۰۰ متر مکعب پساب فعلی این شهرک صنعتی در این تصفیه خانه باز چرخانی شده و به صورت استاندارد وارد شبکه شده و در آبیاری فضای سبز شهرک صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


درگی افزود: با توجه به برنامه‌های توسعه فاز‌های دوم و سوم شهرک صنعتی بهارستان قرار است با توجه به برنامه‌های توسعه این تصفیه‌خانه آب تصفیه شده علی رغم استفاده در فضای سبز در تولید نیز مورد استفاده قرار گیرد، زیرا طبق برنامه‌ریزی‌ها میزان فاضلاب صنعتی این شهرک تا ۳ برابر افزایش می‌یابد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت شهرک صنعتی بهارستان برای تبدیل شدن به اولین شهرک صنعتی سبز کشور پیش قدم شده است. مسئولان این شهرک اقدامات مناسبی برای مدیریت آب‌های سطحی شهرک و همچنین جمع آوری آب باران انجام داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.