مرغ هست اما گران است

بررسی و مشاهدات میدانی از بازار اراک، از افزایش قیمت مرغ و گلایه مردم از بی ثباتی قیمت آن حکایت دارد.

مردم ضمن بیان فراوانی مرغ کشتار در بازار، در عین حال از افزایش قیمت آن گلایه دارند و این در حالی است که از دیروز تاکنون حدود به ده هزار تومان به قیمت این محصول پروتئینی اضافه شده است.

با این حال برخی کسبه هم اعلام کردند: چند روزی است که عرضه این محصول پروتئینی کمتر شده که البته علت را افزایش تقاضا در بازار می‌دانند.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی هم از افزایش جوجه ریزی در استان خبر داده و گفته: در سه ماه نخست سال ۱۳ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده که ۹ هزار تن در استان مصرف و چهار هزار تن هم به دیگر استان‌های کشور ارسال شده است.

صفری با اشاره به ظرفیت استان مرکزی در جوجه ریزی افزود: در صورت رفع برخی مشکلات، شاهد فعال شدن واحد‌های غیرفعال خواهیم بود.بیش از ۵۰۰ واحد مرغداری در استان مرکزی وجود دارد که برخی از آن‌ها غیرفعال هستند.

او گفت: تیرماه امسال جوجه ریزی در استان مرکزی به بیش از دو میلیون ۶۰۰ هزار قطعه رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۶۲ درصد داشته و به همین دلیل مشکلی در استان وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی در مورد واحد‌های نیمه تعطیل افزود: مشکلات مدیریتی، مالی، سرمایه در گردش، مشکلات در حوزه بازسازی و تعمیرات از جمله مشکلات موجود در واحد‌های مرغداری است که در سال گذشته بسیاری از مشکلات این واحد‌ها برطرف شده است.

برچسب ها: قیمت مرغ ، گرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
علت گرانی نان چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
پس چی ارزونه ؟ در حالیکه همه چیز گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
گرانی بیداد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
دروغ