دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: مدیریت مرتع و حفاظت یا قرق تمامی مناطق غبار خیز در سرخس، تنها راهکار مقابله با گرد و غبار و شرایط فوق بحرانی در این شهرستان است.

علی محمد طهماسبی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شهرستان سرخس و رصد وضعیت بحرانی این شهرستان در مواجهه با پدیده گرد و بار به خبرنگار ایرنا افزود: همانطور که بار‌ها گفته شده، وضعیت شهرستان سرخس غبارآلود فوق بحرانی است و به مدیریت ویژه و همکاری موثر دستگاه‌های مختلف نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برای سرخس و مشکلات حاد ناشی از گرد و غبار دیگر کاشتن درختچه‌های تاغ موثر نیست و مدیریت ویژه مراتع را نیاز داریم، اظهار کرد: قرق اختصاصی مناطق غبار خیز این شهرستان که معادل حدود ۱۴۰ هزار هکتار می‌شود، راهکار موثر و پیش رو در جهت احیای مراتع و مقابله با پدیده گرد و غبار است.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با اشاره به بازدید از دریاچه بزنگان در سرخس به عنوان تنها اثر ملی- طبیعی خراسان رضوی که هم اکنون با معضل خشکسالی و پدیده گرد و غبار درگیر است، بیان کرد: قرق اراضی اطراف دریاچه و جلوگیری از چرای دام و جلوگیری از تشدید گرد و غبار در این منطقه باید با فوریت انجام شود.

طهماسبی گفت: با هدف تامین سلامت مردم و مدیریت پدیده گرد و غبار که این روز‌ها بیش از گذشته در شهرستان سرخس مشاهده می‌شود کلیه دستگاه‌ها موظف به همکاری با یکدیگر و خودداری از پراکنده کاری در این راستا هستند، بنابراین سه اقدام مدیریت چرا، مدیریت قرق و حذف کشت دیم باید در دستور کار قرار گیرد.

بازدید از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق و بازدید از یکی از کانون‌های اصلی گرد وغبار شهرستان در منطقه گنبدلی از جمله بازدید‌های امروز دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در شهرستان سرخس است؛ همچنین برگزاری کار گروه اضطراری آلودگی هوای این شهرستان طی بعدازظهر امروز با حضور این مقام عالی انجام می‌شود.

دبیر ستاد ملی گرد و غبار کشور شب گذشته در ستاد استانی گرد و غبار خراسان رضوی در محل استانداری شرکت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.