برق ۶ اداره پرمصرف گیلان قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: برق ۶ مشترک اداری پرمصرف استان پس از صدور اخطار‌های مکرر قطع شد.

محمدتقی مهدی زاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: ۶ دستگاه اداری استان که به اخطار‌های داده شده مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق بی توجه بودند، با قطع انشعاب برق مواجه شدند.

او افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران همه دستگاه‌های اداری موظفند مصرف برق خود را در ساعات کاری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی کاهش دهند.

ممنوعیت روشن بودن سامانه‌های سرمایشی ادارات از ساعت ۱۲ به بعد 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه روشن بودن سامانه‌های سرمایشی ادارات از ساعت ۱۲ به بعد ممنوع است، از دستگاه‌های اداری و تجاری درخواست کرد با حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق همیار تأمین برق موردنیاز هم استانی‌ها باشند.

محمدتقی مهدی زاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان

مهدی زاده همچنین تصریح کرد: تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی بر روی عدد ۲۴ یا ۲۵ درجه سانتیگراد، خودداری از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف، استفاده حداکثری از روشنایی روز، جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف با لامپ‌های فوق کم‌مصرف LED و بسته بودن درب اتاق‌های بدون استفاده در زمان فعالیت سامانه‌های سرمایشی از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند به کاهش مصرف برق در بخش خانگی کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.