خیران سلامت یک دستگاه پمپ سرنگ را به بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا کردند.

 علی جعفری رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: اینفیوژن پمپ ها، دستگاه‌هایی هستند که برای تزریق برنامه ریزی شده دارو به بدن بیمار استفاده می‌شوند که با استفاده از ست سرم و میکرو ست ها، تزریق دارو را انجام می‌دهند. پمپ تزریق سرنگ دستگاهی است که با برنامه ریزی، مقادیر زیاد مایعات و یا فرآورده‌های خونی را به بدن بیمار تزریق می‌کند. میزان جریان و سرعت تزریق مایعات توسط این دستگاه کنترل می‌شود.

او با بیان اینکه این پمپ‌ها معمولا وزن زیادی ندارند و قابلیت نصب بر روی پایه را نیز دارد و برخی پمپ‌ها تک کانال و بعضی چند کاناله هستند، افزود: در بخش مراقبت‌های ویژه و نیز بعد از اعمال جراحی موارد متعددی پیش می‌آید که یک ماده موثر به صورت پیوسته و برای مدت زمانی خاص وارد خون بیمار شود.

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با اشاره به اهمیت این دستگاه در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ادامه داد: در چنین مواردی دقت در نرخ تزریق و منظم بودن آن اهمیت بسیاری دارد.

جعفری با اشاره به نقش موثر خیرین سلامت در این مرکز بیان کرد: شورای مشارکت‌های مردمی به منظور سیاست گذاری و بهره مندی از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در جلب حداکثری مشارکت خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، گروه‌های داوطلب به صورت ماهانه در این مرکز تشکیل می‌شود.

دستگاه پمپ سرنگ اهدایی توسط گروه راه سلامتی به مبلغ سی و هفت میلیون و پانصد هزار تومان خریداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.