رطوبت و شرجی در نقاط ساحلی استان بوشهر به ۹۲ درصد رسید

رئیس اداره هواشناسی دریایی استان بوشهر از افزایش رطوبت و شرجی در نقاط ساحلی استان خبر داد و گفت: رطوبت هوا در برخی نقاط ساحلی بوشهر از گناوه و خارگ به ۹۲ درصد رسید.

محمد رضا انصاری رئیس اداره هواشناسی دریایی استان بوشهر با اشاره به افزایش دما هوا در استان بوشهر، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر تا ۴۶ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که شهر‌های برازجان و آب‌پخش دشتستان و اهرم تنگستان گرم‌ترین نقطه استان بوشهر ثبت شده است.

وی دمای هوا ثبت شده در نقاط مختلف استان بوشهر را از ۲۷ تا ۴۶ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام و تصریح کرد: افزایش رطوبت و شرجی وضعیت نامناسب آب و هوایی در استان بوشهر را به فراهم کرده به‌گونه‌ای که میزان شرجی و رطوبت در نقاط ساحلی به ۹۲ درصد رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی دریایی استان بوشهر از وزش تش‌باد در نقاط غیرساحلی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در موج گرما همراه با افزایش رطوبت ۹۲ درصدی از تردد غیرضروری برای جلوگیری از گرمازدگی در نقاط مختلف استان بوشهر پرهیز شود.

انصاری از افزایش ماندگاری رطوبت در شهر‌های ساحلی استان بوشهر خبر داد و با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش رطوبت، شرجی هوا، وزش باد‌های گرم و تش‌باد تا اواخر هفته جاری ادامه دارد که اجتناب از فعالیت‌های غیرضروری در فضای آزاد برای جلوگیری از گرمازدگی و اتخاذ تمهیدات لازم در بخش کشاورزی و دامداری برای پیشگیری از خسارت به محصولات کشاورزی در اولویت قرار بگیرد.

وی ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر تا بیش از یک متر دانست و اضافه کرد: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.