کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اینک هوای شهر مشهد سالم است، اما انتظار می‌رود از اواخر وقت امروز عدد شاخص کیفیت هوا در این شهر افزایش یابد و کیفیت هوای مشهد ناسالم شود.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا پنجشنبه به تدریج شاخص کیفیت هوا در مشهد و شهر‌های شمالی خراسان رضوی کاهش پیدا خواهد کرد، اما در نیمه شرقی و به ویژه جنوب شرق استان کماکان وزش باد، پدیده گرد و غبار و گرد و خاک تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

او افزود: وزش باد تا اوایل هفته آینده به ویژه در نواحی بادخیز و به ویژه در نواحی شرقی و جنوب شرقی استان خراسان رضوی گاهی شدید خواهد بود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته هشدار سطح زرد مبنی بر وزش باد و کاهش کیفیت هوا در نواحی شمالی استان صادر کرد ادامه داد: هم اکنون کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در نواحی شمالی استان و به ویژه شهرستان‌های درگز و کلات، پدیده غالب است.

اثمری بیان کرد: انتظار می‌رود که این گرد و غبار و کاهش دید به تدریج به نواحی مرکزی و سایر نقاط شمالی خراسان رضوی نیز برسد.

او تصریح کرد: دمای هوای استان تغییرات خاصی نخواهد داشت و هوای گرم کماکان تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۲ تا ۳۸ درجه سلسیوس در نوسان بوده است تاکید کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد بدون تغییر همان ۳۸ درجه خواهد بود و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۲۵ درجه سلسیوس می‌رسد.

اثمری اظهار کرد: فریمان با کمینه دمای هوای ۱۸ درجه سلسیوس و شهرستان سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او افزود: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان سرخس با ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.