مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: ۶ کد دارو و درمان ناباروری که جزء اصلی‌ترین خدمات این حوزه هم بوده تحت پوشش این بیمه قرار گرفته است.

فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به عقد قرار داد با ۲ مرکز ارائه خدمات تشخیص و درمانی ناباروری در سطح استان گفت: در قالب این قرارداد، ۶ کد دارو و درمان ناباروری که جزء اصلی‌ترین خدمات این حوزه هم است تحت پوشش بیمه قرار گرفته که حدود ۹۰ درصد هزینه‌های افراد مراجعه کنند را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت این استان تحت پوشش صندوق همگانی بیمه سلامت هستند، افزود: ۱۰۷ بیماری جز بیماران خاص و صعب‌العلاج هم دسته بندی شده و استاندارد‌های بالینی لازم را اخذ کردند و اکنون ۵۱ نوع بیماری نیز کد‌های درمانی دریافت کرده‌اند.

جعفری اضافه کرد: با هدف افراد تحت پوشش بهزیستی و معلولان هم در حال حاضر ۹۰ دفترکار و مطب درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت بیش از ۵۹ کد خدمات درمانی از جمله گفتار درمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، کاردرمانی و ارتوپدی با تحت پوشش قراردادن ۷۰ درصد هزینه‌های بخش آزاد خدمات ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: همچنین بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و دهک‌های اول تا سوم جامعه نیز می‌توانند از خدمات این صندوق و بیمه سلامت در بحث دریافت بیمه نامه و فرانشیز در مطب‌ها و بیمارستان‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.