سرمایه اجتماعی، پشتوانه نظام اسلامی ایران

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم پشتوانه اصلی نظام هستند و همین سرمایه اجتماعی دشمن را در اجرای برنامه هایش ناکام گذاشته است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در قرارگاه استانی جهاد تبیین گفت: هدف از جهاد تبیین، بالا بردن قدرت تحلیلی سیاسی جامعه است.

او با اشاره به اینکه انحراف امت اسلام بعد از رحلت پیامبر (ص) به دلیل پایین بودن قدرت تحلیل سیاسی مردم رقم خورد، افزود: جهاد تبیین ابعاد و شئون مختلفی دارد، اما در مجموع هدف ما از اجرای آن، بالا بردن قدرت تحلیلی سیاسی مردم جامعه است.

قناعت با بیان اینکه در حوزه جهاد تبیین در سطح استان اقدامات خوبی انجام شده، تصریح کرد: البته ضعف‌هایی هم وجود دارد، اما به معنای این نیست که خیلی ناامید باشیم، چون نقاط قوت ما به مراتب بیشتر از نقاط ضعف است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مدیران باید آستانه تحمل و سعه صدر بالایی داشته باشند، ادامه داد: اگر فشار کاری مسئولی بالا باشد به معنای مشکلات نظام نیست.

او بیان کرد: اینکه بیش از چهار دهه آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند نظام اسلامی ایران را سرنگون کنند، اما نمی‌توانند دلایل مختلفی دارد که یکی همین سرمایه اجتماعی است و اکنون دشمن تلاش می‌کند پشتوانه مردمی را از نظام اسلامی بگیرد.

قناعت با تأکید بر تزریق امیدآفرینی در جامعه با بیان نقاط قوت در کنار نقاط ضعف، تصریح کرد: باید کار تیمی را تمرین کنیم و در حوزه جهاد تبیین دنبال همایش نباشیم و بر ساختار‌ها متوقف نشویم.

استاندار با اشاره به اینکه در اولین فرصت در شورای اداری خراسان جنوبی قرارگاه ملی جهاد تبیین برای مدیران تشریح و ضمن تعیین وظایف، کارگروه‌ها فعال خواهد شد، گفت: باید مخاطب‌شناس باشیم و متناسب با مخاطب در حوزه جهاد تبیین فعالیت داشته باشیم.

او با بیان اینکه در تعیین اولویت‌ها باید هم‌صدا بوده و نقطه نظر واحدی داشته باشیم، افزود: جهاد تبیین موضوعی بسیار حیاتی و کلیدی است برای اینکه دچار انحراف و خطا نشویم.

قناعت عنوان کرد: برای جهاد تبیین و بالا بردن قدرت تحلیل سیاسی مردم باید ابتدا اولویت‌ها را تعیین کنیم و مخاطب را بشناسیم و با انجام کار تیمی نسبت به هم اعتماد داشته باشیم و شرح وظایف‌ها مشخص باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.