مراکز انتقال خون استان کرمان در تاسوعا وعاشورا باز است.

ایرج شکوهی گفت: با توجه به فصل گرما، آمار مراجعان و اهداکنندگان خون به پایگاه‌های انتقال خون کم شده و به تبع آن ذخایر خونی ما کاهش پیدا کرده است.

او  با اشاره به اینکه کلیه مراکز انتقال خون استان کرمان در روز‌های تاسوعا و عاشورا؛ یعنی پنجشنبه و جمعه این هفته باز و آماده ارائه خدمت به مراجعه‌کنندگان هستند، افزود: سامانه نوبت دهی اینترنتی انتقال خون نیز راه اندازی شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت http://nobatdehi.ibto.ir زمان و ساعت خون دهی خود را مشخص کنند.

 مدیرکل انتقال خون استان کرمان  از راه‌اندازی پویش نذر خون در استان کرمان، همزمان با سراسر کشور با شعار اهدای خون، فرهنگ حسینی و نذر عاشقان خبر داد و گفت: این پویش از ابتدای ماه محرم آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

او با اشاره به اهداف برگزاری این طرح، بیان کرد: هدف ما این است که اهدای خون، مانند یک نذر در کنار دیگر نذورات مردمی در ایام تاسوعا و عاشورا و در ماه محرم قرار گیرد و این کار نجات‌بخش در نگاه جامعه به ویژه نسل جوان به عنوان یک مسئولیت انسانی و اخلاقی تبیین شود.

شکوهی با دعوت از همه مردم برای شرکت در این پویش، بیان داشت: در استان کرمان، بالغ بر هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی وجود دارد و متاسفانه به این آمار، باید بیماران سرطانی بستری در بیمارستان‌ها و بیماران تصادفی نیازمند به خون را هم که متاسفانه تعداد آن‌ها در استان کرمان کم نیست، اضافه کنیم.

برچسب ها: اهدای خون ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار