مردم کردستان امروز همزمان با نهم محرم‌الحرام و روز تاسوعای حسینی در سوگ علمدار دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

با فرارسیدن ماه محرم، خیابان‌ها و معابر کردستان رنگ‌وبوی عزا گرفته و مردم این دیار فرهنگی هر کدام به نوعی ارادت خود امام حسین(ع) و یارانش نشان می‌دهند.

همزمان با سراسر کشور، مردم استان کردستان نیز در روز تاسوعای حسینی به یاد سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا یک‌صدا فریاد عشق و دلدادگی حسینی سر دادند و به سوگواری پرداختند.

دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در روزی که به نام نامی قمر بنی هاشم( س) مزین است، با حضور در خیابانها، معابر و تکایا و حسینیه ها عشق و ارادات خود را به ساحت قدسی خاندان نبوت(ص) به نمایش گذاشتند.

برپایی مجالس روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی، گل‌گیران، قربانی‌کردن گوسفند، تهیه و توزیع نذری و روزه گرفتن، شرکت کردن در دسته‌های عزاداری و برپایی مراسم دعا و مناجات در مساجد، تکایا از آیین‌هایی است که برگزاری آن بیانگر اوج ارادت مردم کردستان به سرور و سالار شهیدان است.


بیشتر بخوانید

پیکر شهید تفحص شده در کامیاران تشییع شد + تصاویر


تاسوعای کامیاران امروز حال و هوای دیگری داشت، اهالی مقاوم این شهر امروز میزبان پیکر شهیدی بودند که بعد از ۴۲ سال دوری به زادگاهش برگشت.

شهید " محمدصالح جعفری" از کاسبان این منطقه که سال ۱۳۵۹ توسط گروهکهای ضدانقلاب اسیر و به شهادت رسیده بود، بعد از ۴۲ سال گمنامی در حوالی روستای صوفیان سنندج، امروز با استقبال مردم زادگاهش به کامیاران برگشت و تشییع شد.

عزاداری مردم سنندج در تاسوعای حسینی

کردستان در سوگ علمدار دشت کربلا

کردستان در سوگ علمدار دشت کربلا

کردستان در سوگ علمدار دشت کربلا

 
عزاداری نوجوانان دهه هشتادی روستای قروچای
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.