حال و هوای حرم امین ولایت در روز تاسوعا به روایت تصویر

مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش امروز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

عزاداری های ماه محرم به حرمت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) قرن‌هاست که در میان شیعیان برگزار می شود، که نمادی از اعلام انزجار به ظلم و بی عدالتی و وفاداری به خاندان آل محمد (ص) است.

مردم عزادار شیراز از ابتدای ماه محرم در قالب هیات‌ها و دسته‌های عزاداری در نقاط مختلف این کلانشهر با سینه زنی، زنجیرزنی و مرثیه سرایی و نوحه خوانی، یاد و خاطره حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش را گرامی می دارند.

امروز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی در روز تاسوعا و در آستانه فرا رسیدن حماسه عاشورای حسینی غرق در غم و ماتم بود و دسته‌های عزاداری و هیات‌های مذهبی همزمان با سراسر کشور در گوشه و کنار این آستان مقدس به عزاداری پرداختند.

مردم شیراز علی‌رغم گرمای شدید هوا با عشق و ارادت مراسم عزای سید و سالار شهیدان را برپا کردند و بار دیگر نشان دادند که عشق به حسین گرما و سرما نمی‌شناسد.

با این تفاسیر امروز نهمین روز ماه محرم الحرام روز تاسوعای حسینی بود، روزی که ابوالفضل العباس (ع) نماد وفای به عهد برای آوردن مشک آبی از جان خود جانانه گذشت تا نشان دهد که چگونه باید به ولی نعمت زمان وفادار ماند.

ابوالفضل العباس (ع) علمدار بصیرت و شجاعت بود که در حمایت از امام و رهبرش هرگز غفلت نکرد و امان نامه‌های کفر و شرک و یزیدیان را پاره و در راه مکتب سرخ حسینی جان خود را فدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار