در سالروز تشییع پیکر شهید حاج عبدالله اسکندری، استاندار فارس با خانواده این شهید دیدار کرد.

همزمان با عاشورای حسینی و سالروز تشییع پیکر شهید حاج عبدالله اسکندری، سیدالشهدای مقاومت فارس، استاندار به همراه فرمانده سپاه فجر فارس و شهردار شیراز با حضور در منزل سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، یاد و خاطره ایثارگری‌های این شهید و شهدای کربلای ایران را گرامی داشت.

استاندار فارس، ایثار و از خودگذشتگی شهدای انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین علیه السلام دانست و افزود: واقعه عاشورا، فرهنگی پیوسته و سرمشق دائمی برای امت اسلامی است؛ همان گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زنده‌ی به عاشورا و به حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) است.
 
سردار شهید حاج عبدالله اسکندری متولد سال۱۳۳۷ در محله قصرالدشت شیراز بود.

او در سال ۱۳۹۳ به دست تروریست‌های «اجناد الشام» در مسیر دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علی‌ها به شهادت رسید و همانند امام و مقتدای خود حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام سر از پیکر بی جانش جدا شد.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم، سردار بی سر حاج عبدالله اسکندری هشت سال پس از شهادت، در سوریه شناسایی شد و به کشور بازگشت و همزمان با عاشورای سال ۱۴۰۱ هجری شمسی با حضور باشکوه مردم سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به سمت آرامگاه ابدی خود بدرقه و در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار