مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: محاسبه وزن جعبه با شیرینی و فروش به مشتری از سوی قنادی‌ها مصداق کم فروشی و جرم است و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

محسن صیادی روز جمعه افزود: به قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها تذکر داده شده است که در صورت عدم خالص فروشی و محاسبه وزن جعبه و سینی با هزینه شیرینی، مرتکب جرم شده و پرونده آنان به مراجع ذیصلاح برای برخورد قانونی ارسال می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی بیان کرد: نظارت‌ها در حوزه خالص فروشی قنادان این استان در هفته جاری تشدید شده و با توجه به اینکه به آنان تذکر‌های کافی داده شده، برخورد جدی تری با متخلفین انجام می‌گیرد.

صیادی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۵ مورد بازرسی از سطح شیرینی فروشی‌های مشهد انجام گرفته است که منجر به تنظیم ۴۲ فقره فرم تخلف به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون ریال شده است.

در پی تاکید اداره کل استاندارد خراسان رضوی مبنی بر لزوم خالص فروش قنادی ها، پیش از این رییس اتحادیه صنف شیرینی فروشان مشهد به ایرنا گفته بود: خالص فروشی شیرینی چه معنایی پیدا می‌کند وقتی که هزینه بسته بندی در همه کالا‌ها لحاظ می‌شود.

محمد فرزانی افزود: برای یک کیلوگرم شیرینی، ۱۲۰ گرم جعبه در نظر گرفته می‌شود که اداره کل استاندارد نیز این میزان را تایید کرده است، این صنف برای حفظ حقوق مصرف کننده و تولیدکننده، هزینه جعبه را در قیمت تمام شده شیرینی گنجانده است.

وی قیمت تمام شده شیرینی را نرخی مشخص دانست و گفت: مواد اولیه شیرینی از جمله شکر، روغن، کره، آرد، پودر کاکائو و سایر اقلام نرخ معینی دارد و قیمت تمام شده شیرینی به اضافه هزینه‌های جانبی آن مانند دستمزد کارگر در قیمت نهایی لحاظ می‌شود، در هر صورت ما جعبه شیرینی را رایگان نمی‌خریم که آن را برای مردم رایگان حساب کنیم.

رییس اتحادیه صنف شیرینی سازان مشهد گفت: بعضا قیمت جعبه‌ها از قیمت خود شیرینی گرانتر در می‌آید، مثلا قیمت جعبه ۱۰۰ گرمی برای شیرینی فروش ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود، آیا نباید این نرخ را در قیمت تمام شده شیرینی محاسبه کرد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.