مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: در راستای حمایت از خانواده و بانوان و با هدف اشتغالزایی این قشر حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به مشاغل خانگی پرداخت شده است.

نیر الهامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به لزوم حمایت از بانوان در مشاغل خانگی گفت: در طرحی جدید برای حمایت از مشاغل خانگی این میزان تسهیلات برای ۴۳۰ بانو پرداخت شده است.

وی پرداخت این تسهیلات را در بند ۲ تبصره ۱۶ عنوان کرد و افزود: این تسهیلات با سود چهار درصدی برای بانوان در راستای حمایت از مشاغل خانگی است.

الهامی با اشاره به حوزه‌های کاری در بخش مشاغل خانگی گفت: آبگینه، بافته‌های داری و غیر داری، پوشاک سنتی، پیشه‌های وابسته به گروه‌ها، تولیدات گیاهی، چاپ‌های سنتی، رشته‌های رسانه (چاپی و برخط)، رشته‌های فرهنگی و هنری، رودوزی‌های و ساز‌های سنتی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله مواردی است که وام به متقاضان آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: فعالان صنایع دستی استخوان، چرمی، چوبی و حصیری، دریایی، سنگی، فلزی، کاغذی، صنایع نساجی، پوشاک و سراجی، صنعت و خدمات، طراحی و نقاشی سنتی، فرش دستباف، فعالیت امور تولیدات دامی، کاشی، سفال و سرامیک، مینا کاری، نساجی سنتی و هنر‌های سنتی وابسته به معماری نیز از جمله رسته مشاغل خانگی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.