رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: فعال محیط زیستی ۱۵ قطعه کبک را از شکارچیان خریداری کرد و پس از تیمار آن‌ها را در دامن طبیعت رهاسازی کرده است.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این کبک‌ها که به دلیل بیماری و یا شکستگی عضو قادر به ادامه حیات در طبیعت نبودند به مدت سه ماه توسط یکی از فعالان محیط زیستی این شهرستان مراقبت و نگهداری شده بودند.

وی افزود: این فعال محیط زیستی با نظارت کارشناسان محیط زیست در بخشی از حیاط خانه خود از این کبک‌ها مراقبت و نگهداری کرد و پس از بهبودی و بازیافت سلامتی دوباره آن‌ها را در دامن طبیت رهاسازی کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با انتقاد از شکارچیان و کسانی که کبک را به صورت زنده‌گیری شکار می‌کنند، اضافه کرد: نگهداری پرندگان حیات وحش در محیط خانگی قدرت زادآوری این پرندگان را از بین می‌برد و آسیب‌های زیادی به چرخه طبیعت وارد می‌کند.

وی ادامه داد: کبک‌ها نقش مهمی در چرخه طبیعت و مبارزه با آفت غلات بویژه سن گندم دارند و با حذف کبک‌ها از گندمزار‌ها آفت سن افزایش و در برخی موارد طغیان می‌کند.

وی با قدردانی از اقدام این دوستدار محیط زیست در مهاباد برای تیمار و مداوای پرندگان اضافه کرد: فرهنگ حفاظت از محیط زیست و زیبایی‌های آن در بین مردم این شهرستان نهادینه شده و نخستین انجمن محیط زیستی کشور به نام «تعاونی محیط زیست» در سال ۱۳۷۵ در مهاباد فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.