هزاران چینی به دلیل طوفان از منازل خود تخلیه شدند

طوفان شدید «دوکسوری» پس از آسیب زدن به فیلیپین و تایوان، اکنون به سواحل چین رسیده و مناطق شمالی این کشور را غرق در آب کرده است.

رسانه‌ها می‌گویند طوفان «دوکسوری» یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که در سال‌های اخیر به چین رسیده است. در همین راستا، سرویس پیش‌بینی هوای چین اعلام کرد طی ۳ روز آینده، منطقه وسیعی از جمله پایتخت با خطر متوسط تا شدید وقوع سیل مواجه خواهد شد.

به گزارش گاردین، این سیل می‌تواند به صورت بالقوه زندگی ۱۳۰ میلیون نفر را در چین تحت تاثیر قرار دهد.

مقامات پکن در حال حاضر رویداد‌های ورزشی را به حالت تعلیق درآورده اند و تعدادی از پارک‌ها و نقاط توریستی نیز بسته شده اند. اداره کنترل سیل شهر پکن نیز اعلام کرد بیش از ۲۰۰ هزار نفر از پرسنل امداد و نجات را بسیج کرده و ۳ هزار و ۳۱ نفر نیز تخلیه شده‌اند.

طوفان دوکسوری روز گذشته به استان ساحلی «فوجیان» رسید، خطوط برق را از بین برد و درختان را ریشه‌کن کرد. این طوفان زندگی ۸۸۰ هزار نفر در استان فوجیان را تحت تاثیر قرار داده و بیش از ۴۷۸ میلیون یوان (بیش از ۶۶ میلیون دلار) خسارت مستقیم اقتصادی به بار آورده است.

پیش از رسیدن به چین، دوکسوری به تایوان و شمال فیلیپین رسیده بود. جایی که باد و باران شدید منجر به واژگونی یک کشتی شد. در این حادثه حداقل ۲۵ نفر جان باختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار