بی شک امروز شهر مشهد مقدس شهر جهانی گوهرسنگ ها شناخته شده است و توسعه صادرات آن از مهمترین اهداف استانداری خراسان رضوی است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: مشهد شهرتوسعه صادرات گوهرسنگ ها از مشهد مقدس به سراسر جهان جهانی گوهرسنگها شناخته شده است و مزیت ویژه در این خصوص دارد، می توان این شهر را به عنوان یک زنجیره باارزش در حوزه گوهرسنگها معرفی کرد زیرا جزو زنجیره های اولویت دار در خراسان رضوی است.

احسان توانا سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی با اشاره به تاکید استاندار خراسان رضوی در خصوص توسعه صادرات گوهرسنگها گفت: تاثیر پرتوها در حوزه گوهرسنگها باید بررسی بیشتری شود تا بتوان آنها را در کلاس استانداردهای بین المللی به خارج از کشور صادر کرد.

جلال اختر دانش نایب رئیس اتحادیه طلا، نقره و جواهر مشهد و عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر مشهد گفت: مشهد که شهر جهانی گوهرسنگها نام گرفته، متاسفانه صنعت سنگ و گوهرسنگها در آن رها شده و اقدام مثمر ثمری در این زمینه انجام نگرفته است.

او افزود: سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در مشهد از صبغه طولانی و پرافتخاری برخوردار هستند اما با بی تدبیری و مدیریت غلط، اصالت این سنگ ها از بین رفته و تاکنون نیز فقط روی عقیق خراسان که از سنگهای قیمتی معروف است، پرتونگاری انجام می شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا، نقره و جواهر مشهد و عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر مشهد ادامه داد: خراسان رضوی سنگ "گارنت" یا سنگ "کوارتز" در اختیار دارد اما از فناوری تراش آن برخوردار نیست، تعداد تراشکاران ماهر استان که در سال های قبل ۱۷۰ نفر بوده است اکنون به تعداد انگشتان دست رسیده است.

اختر بیان کرد: از ماشین آلات و تجهیزات به‌روز تراش سنگ نیز برخوردار نیستیم تا توان رقابت با کشورهای دیگر را داشته باشیم، اگر قرارست با پرتونگاری صنعت گوهرسنگها و سنگهای قیمتی را رونق بدهیم باید سطح فناوری و ماشین آلات این صنعت را نیز افزایش داد.

برچسب ها: گوهرسنگ ، طلا و جواهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار