معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از تکمیل پروژه‌های زیرساختی اربعین تا ۲۵ مرداد خبر داد.

نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در نشست ستاد ابعین گفت : هفت پروژه زیرساختی با اعتباری بالغ بر ۴۳۹ میلیارد تومان تا پیش از شروع اربعین امسال به پیشرفت ۱۰۰ درصدی می‌رسد که روکش راه‌ها و رفع نقاط حادثه خیز از جمله این پروژه هاست.

وی گفت: ۳۳ پروژه زیرساختی دیگر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به میانگین ۶۰ درصدی رسیده که بخشی از این پروژه‌ها هم برای اربعین امسال قابل استفاده است.

وی افزود: علاوه بر این‌ها شهرداری‌های در مسیر اربعین هم ۷۴ پروژه زیرساختی با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان با میانگین پیشرفت ۲۰ درصد دارند که بخشی از این پروژه‌ها از جمله سرویس‌های بهداشتی هم تا آخر این ماه قابل استفاده خواهد بود.

نجفی با تاکید بر لزوم افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی گفت: در همین راستا شهرداری‌ها ۵۳۸ چشمه سرویس بهداشتی را در مسیر آماده سازی می‌کنند، ستاد اجرایی امام (ره) هم آماده سازی ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در مرز خسروی و قصرشیرین و ۸۰ چشمه دیگر را در داخل عراق برعهده دارد.

وی افزود: علاوه بر این راهداری هم ۵۲ چشمه سرویس بهداشتی و وزارت دفاع هم ۴۰ چشمه را آماده سازی خواهند کرد.

نجفی به اقدامات صورت گرفته در خصوص تامین پارکینگ هم اشاره و تصریح کرد: در همین راستا ۱۰۱ هکتار پارکینگ آماده شده که ظرفیت پارک ۵۰ هزار و ۵۰۰ خودرو را دارد.

وی از جاده برکت به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی در اربعین امسال یاد کرد و افزود: این پروژه به طول بیش از ۲.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال انجام است.

نجفی گفت: اهمیت این پروژه از آن جهت است که با بهره برداری آن خودرو‌های ترانزیتی وارد مرز خسروی نمی‌شوند و در اربعین امسال بخشی از این پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.

وی به پیشرفت خوب ساختمان ۲۰۰۰ متری اورژانس هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه در دو طبقه در حال احداث است که طبقه اول آن در اربعین امسال افتتاح و آماده بهره برداری خواهد بود.

نجفی به اقدامات صورت گرفته جهت تامین یخ مورد نیاز زوار هم اشاره و از خرید ۱۴ "یخ ساز" پنج تنی خبر داد و افزود: این دستگاه‌ها از کنگاور تا مرز خسروی مستقر می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.