خشک‌سالی در استان بریتیش کلمبیا کانادا به حدی رسیده است که سد‌های آن با شرایط خطرناک روبرو هستند.

کلانشهر ونکوور که بر اثر گرمای شدید کاملا خشک شده، برای اولین بار طی هشت سال گذشته محدودیت سطح دو برای مصرف آب را اعمال کرده است که براساس آن آبیاری چمن‌ها کاملا ممنوع می‌شود.

براساس گزارش سی بی سی، شرایط جوی در سراسر بریتیش کلمبیا گرم و خشک است و خنک‌تر هم نمی‌شود. از ۳۴ سد و آبگیر درسراسر استان بریتیش کلمبیا، ۲۳ سد در سطوح چهار یا پنج خشکسالی قرار دارند که بالاترین سطوح است. این وضعیت در تضاد کامل با ژوئیه سال گذشته (۲۰۲۲) است. 

اما تابستان قبل از آن (۲۰۲۱) وضعیت از نظر خشکسالی بسیار تلقی می‌شد، اما سطوحی که در این سال بود به هیچ وجه نزدیک وضعیت کنونی امسال نبود.

خشکسالی باعث پایین رفتن سطح آب رودخانه‌ها شد و باعث شد دمای آب بالاتر برود که این مسئله تاثیر منفی روی ماهی‌های سالمون قطعی است.

جیسون هووانگ، از بنیاد سالمون اقیانوس آرام در این خصوص گفت: این وضعیت به نوبه خودش ممکن است روی چیز‌هایی مثل نهنگ قاتل و خرس‌های گریزلی یا خرس‌های مخصوص بریتیش کلمبیا داشته باشد، چون این جانوران ماهی‌های سالمون را در فصل‌های بهار و پاییز، شکار می‌کنند. اگر امسال شاهد بازگشت سالمون‌ها نباشیم این موضوع به نوبه روی چیز‌های دیگر در اکوسیستم تاثیر خواهد گذاشت.

کشاورزی نیز تاکنون ضربه خورده است. کشاورزان و دامداران نمی‌توانند به اندازه کافی خوراک برای دام‌های خود پرورش دهند طوری که مجبورند گله خود را بفروشند یا تعدادشان را کاهش دهند.

برچسب ها: خشکسالی ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید‌آریایی
۱۸:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
قابل‌توجه‌مسئولین‌کشور‌ایران‌حداقل‌۱۰۰۰متر‌از‌سطح‌دریا‌ارتفاع‌دارد‌وهراندازه‌ازچاه‌های‌کشاورزی‌بتوانید‌استفاده‌کنید‌وآب‌بکشید‌که‌برد‌کردید‌درغیر‌اینصورت‌به‌دلیل‌ارتفاع‌وجنس‌سنگلاخی‌وماسه‌بودن‌ایران‌تمام‌آبهای‌زیر‌زمینی‌به‌سمت‌دریاهای‌آزاد‌واقیانوسها‌می‌رود‌زمین‌عین‌آبکش‌هست‌اگر‌برداشت‌نشود‌از‌دست‌می‌رود‌تو‌ایران‌سالیانه‌۴۰۰میلیارد‌مترمکعب‌در‌کمترین‌حالت‌بارش‌هست‌وکل‌برداشت‌آب‌ما‌ازچاه‌وسد‌ورودخانه‌کلا‌۹۸میلیارد‌متر‌مکعب‌هست‌یعنی‌کمتر‌از‌یک‌چهارم‌بارش‌بقیه‌آبها‌چه‌بلایی‌سرشان‌می‌آید‌‌واین‌وضعیت‌به‌نفع‌کشورهایی‌هست‌که‌آب‌دریا‌را‌شیرین‌می‌کنند‌چون‌درصد‌شوری‌آب‌دریاها‌کم‌می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
مانلا
۰۸:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
ازاختلاس خاوری استفاده کرده وازبحران بخوبی عبورخواهندکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
خشکسالی اونا با خشکسالی ما زمین تا آسمون فرق میکنه چون خشکسالی ما بیابونی شدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
خدارو شکر ... مرگ بر کانادا !!!
آخرین اخبار