مادر نقش اساسی در ترویج فرهنگ عفاف دارد

دبیر کارگروه حجاب و عفاف سپاه شهرستان سراوان گفت: یک زن به‌عنوان مادر خانواده نقش اساسی و مربیگری در ترویج فرهنگ حجاب دارد.

 افسانه خیرخواه   بیان کرد: حجاب و عفاف به‌عنوان ۲ ارزش در جامعه بشری و به‌ویژه جوامع اسلامی مطرح است چنانچه زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیتی الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به‌مراتب عالی انسانیت راه یابد.

وی افزود: وجود زن زینت‌بخش آفرینش انسان است و افق روح او تجلی‌گاه رحمت و دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست.

دبیر کارگروه عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان ادامه داد: یک زن به‌عنوان مادر خانواده نقش اساسی و مربیگری در ترویج فرهنگ حجاب دارد تا بتواند فرزندان خود را به‌گونه‌ای چشم‌ودل‌پاک برای فردای بهتر حضور در جامعه تربیت کند.

خیرخواه اضافه کرد: دختری که به سن بلوغ می‌رسد، پسری که ممیز است و حلال و حرام را تشخیص می‌دهد باید علاوه بر آموزش و آگاهی‌بخشی از طریق نهادهای آموزشی و تربیتی تحت تعلیم والدین خویش به‌عنوان افراد اثرگذار و الگو قرار بگیرد و به‌خوبی به رعایت حرمت‌ها و حفظ حریم شخصیت‌های ظاهری و جسمی و رعایت عفت و حجاب بپردازد.

وی تصریح کرد: جایگاه الهی و والای این گوهر آفرینش اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های او حفظ شود و یکی از مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار