رشد کم سابقه خرید گندم در استان یزد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم در استان یزد با رشد حدود پنج و نیم برابر از رشد کم‌سابقه‌ای برخوردار بوده است.

سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی از استان‌های خوزستان، فارس، کرمانشاه، گلستان و کردستان که ۵۵ درصد کل گندم کشور از آن‌ها خریداری شده است به عنوان پنج استان پیشتاز خرید گندم نام برد و افزود: البته در این میان، استان‌های فارس، خوزستان و کرمانشاه، سه استانی هستند که بیشترین رشد تولید را نیز نسبت به سال گذشته نیز داشته‌اند.

او با بیان این که خرید تضمینی گندم در استان بوشهر با حدود شش برابر و استان یزد با حدود پنج و نیم برابر از رشد کم‌سابقه‌ای برخوردار بوده است، گفت: بعد از این دو استان، میزان خرید تضمینی گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود دو و نیم برابر، استان‌های البرز و فارس بیش از دو برابر و استان اصفهان دو برابر رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی هشت میلیون و ۸۸ هزار تُن گندم به ارزش ۱۲۱ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان تا ششم مرداد خبر داد و تصریح کرد: این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

راد همچنین با اشاره به واریز ۶۱ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بابت تحویل گندم به حساب کشاورزان اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۱ درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار سراسر کشور پرداخت شده که در این بین، ۷۰ تا ۹۸ درصد مطالبات گندمکاران ۱۰ استان کشور واریز شده است.

برچسب ها: خرید گندم ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
رشد کم سابقه قیمت گوشت قرمز