امنیت در سامرا مدیون اجتماع اربعین است

فرمانده قرارگاه اربعین گفت: مجموعه کار‌هایی که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی، در سامرا انجام شده است از اربعین نشأت می‌گیرد.

سردار امین شریعتی، فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد درباره نقش اجتماع اربعین در برقراری امنیت  شهر سامرا گفت: وقتی من داخل شهر سامرا می‌شوم، مغازه‌داران آنجا مرا می‌شناسند. در عین سلام و احوال پرسی که با آن‌ها دارم، می‌شنوم که دو سه نفر از اعضای هر خانواده آنان به ایران رفت‌وآمد دارند. قبلاً اینطور نبود. تمام مشکلاتی که برای منطقه سامرا ایجاد کردند برای این بود، که ارتباط ایران با سامرا قطع شود. چون اولین حوزه جهان تشیع در سامرا بوده است.

سردار شریعتی ادامه داد: الحمدالله امنیت پایدار و مردمی در آنجا ایجاد شده است. مجموعه کار‌هایی که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و ... در آنجا انجام شده، از اربعین نشات می‌گیرد. اگر اربعین نبود، هیچ کدام از این کار‌ها در داخل سامرا انجام نمی‌شد. ما هیچ راهی نداشتیم! به چه عنوان در آنجا حاضر می‌شدیم؟ 

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد با بیان اینکه حضور پر شور مردم، مواکب و خرید آن‌ها در شهر سامرا تاثیرگذار بود، افزود: امنیت فقط با توپ و تانک و خون‌ریزی ایجاد نمی‌شود. همت موکب‌داران بود که رونق را در شهر سامرا ایجاد کرد. 

به گفته وی، من قبل از اینکه در قرارگاه سامرا مستقر شوم، نماینده جمهوری اسلامی برای توسعه اقتصادی ایران و عراق بودم. دو طرف کشور‌ها به دنبال این بودند، که مجموعه‌های دولتی و خصوصی‌شان کنار همدیگر قرار گیرد، تا پیوند اقتصادی دو کشور فراهم شود. نتیجه آن انتقال گاز، انتقال برق، افزایش پرواز‌ها و ... بود. 

سردار شریعتی بیان کرد: در جلسات اربعین دوستان عراقی به ما می‌گفتند شما فقط زباله‌هایتان را برای ما می‌گذارید. زائران شما در کربلا، کاظمین و نجف از مغازه‌ها خرید می‌کنند. ما گفتیم در کنار شما قرار می‌گیریم و باهم کار را شروع می‌کنیم. از شهر خرید انجام شد و محصولات در اختیار خودشان قرار گرفت. آن‌ها هم از زائران پذیرایی کردند. سال بعد به موکب‌داران گفتیم از چندتا مغازه خرید کنید. امروز مردم سامرا منتظرند زائران و مواکب‌داران بیایند و از آن‌ها خرید کنند. 

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد با بیان اینکه امروز شاهد رونق اقتصادی ایران در سامرا هستیم، بیان کرد: از آنجایی که قبلاً در سامرا شغل نبود، همه بیکار بودند و فضا امنیتی بود، جوانان عراقی خود‌به‌خود جذب داعش می‌شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار