تحویل ۴۶ دستگاه ماشین آلات طرح جهش تولید به کشاورزان استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحویل ۴۶ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی طرح جهش تولید به کشاورزان این استان خبر داد.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در وبینار طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور از تحویل ۴۶ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی طرح جهش تولید به کشاورزان این استان خبر داد و گفت:  برنامه سطح زیر کشت محصولات زراعی استان در طرح جهش تولید ۷۲ هزار هکتار است که در حال حاضر ۷۱ هزار و ۸۵۱ هکتار کشت شده است.

راه انجام افزود: کشت‌های انجام شده در برنامه طرح جهش تولید شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کلزا، کاملینا، آفتابرگردان روغنی، سویا و گیاهان دارویی است که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به گندم و جو است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۱۷۷ کارگاه آموزشی، روز مزرعه و گردهمایی و بازدید جمعا به تعداد ۴۰۱۰ نفرروز برای کشاورزان و کارشناسان و همچنین آموزش انفرادی کشاورزان نیز ۲۸۱۵ نفر روز برگزار شده است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مقدار بذور گندم دیم خریداری شده در استان در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تاکنون ۱۹۷ تن می‌باشد.

راه انجام افزود: بر لزوم جذب اعتبارات شرکت‌های بذری تاکید شد.

وی اضافه کرد: تسهیلات سرمایه در گردش عملیات داشت و کاشت گندم به استان ابلاغ نشده که درخواست تسریع داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار