پس از واکنش‌های زیاد نسبت به هتاکی به قرآن در سوئد، نخست وزیر این کشور گفت استکهلم در جدی‌ترین وضعیت امنیتی بعد از جنگ جهانی قرار دارد.

اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد می‌گوید با مته فردریکسن، همتای دانمارکی خود درباره هتاکی به قرآن در کشورهایشان از نزدیک رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نخست وزیر سوئد گفت کشورش در حال تجربه «جدی‌ترین وضعیت امنیتی» خود را از زمان جنگ جهانی دوم است.

او در ادامه گفت: «وضعیت خطرناک است و ما باید اقدامات لازم برای تقویت انعطاف‌پذیری خود انجام دهیم. در سوئد تحلیل وضعیت قانونی را آغاز کرده‌ایم. از جمله قانون نظم عمومی با هدف بررسی دامنه اقداماتی که امنیت ملی ما و امنیت سوئدی‌ها در سوئد و خارج از آن را تقویت می‌کند». 

گفتنی است، با گسترش دامنه اعتراضات علیه هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک، سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان سازمان همکاری اسلامی در سوئد در نامه‌ای به وزیر خارجه سوئد اهانت مکرر به قرآن کریم را محکوم کردند. پس از این اعتراضات، وزارت خارجه دانمارک مدعی شد قصد دارد علیه اقداماتی از این دست محدودیت‌های قانونی در نظر بگیرد.

وزارت امور خارجه سوئد نیز اخیرا ادعا کرده است تلاش افراط‌گرایان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان و غیرمسلمانان را «شدیداً» رد می‌کند. او گفت: «حکومت کشور ما به هیچ وجه از دیدگاه‌های اسلام‌هراسانه چه در تظاهرات و چه در مکان‌های دیگر حمایت نمی‌کند».

این در حالی است که ساعاتی پیش، پلیس سوئد مجددا برای سلوان مومیکا که پیش از این نیز به قرآن اهانت کرده، مجوز صادر کرد تا این بار مقابل پارلمان سوئد به قرآن هتاکی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اروپا را خطرات عدیده ای تهدید می کند وآنها بعد از سالیان دراز
برتری وآسایش واستعمارگری،باید تن به ناخوشی ها بسپارند.
آخرین اخبار