شماری از اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس می‌گویند وزیر خارجه این کشور به فکر پیشبرد دولت فعلی یا پیگیری منافع کشور نیست.

 شماری از اعضای ارشد حزب محافظه کار و کارشناسان ارشد دولت انگلیس می‌گویند جیمز کلورلی، به فکر پیشبرد دولت فعلی این کشور یا پیگیری منافع کشور نیست و بیشتر به فکر گرفتن عکس و تبلیغات درباره فعالیت هایش و مطرح کردن خود است.

براساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، چند هفته پیش که بحث تغییرات در دولت فعلی انگلیس مطرح شد، جیمز کلورلی گفت دوست دارد در سمت خود باقی بماند، اما اکنون همکارانش در وزارت خارجه می‌گویند سفیران انگلیس در شماری از کشورها، به جای تمرکز بر منافع این کشور، مثلا بازرگانی و مهاجرت، به پیشبرد امور محلی بیش‌تر توجه می‌کنند.

به نوشته ایندیپندنت، شماری از منتقدان وزیر خارجه انگلیس، وی را به سخت نگرفتن بر ایران، متهم می‌کنند.

روزنامه ایندیپندنت افزود: یکی از معاونان وزرای دولت انگلیس به خبرنگار روزنامه دیلی تلگراف گفته است رویکرد جیمز کلورلی این است که فعلا بیایید به یک سفر در جزایر حوزه پاسیفیک یا جا‌هایی در آمریکای جنوبی برویم.

وی افزوده است تمرکز وزیر خارجه بر منافع اندک، به جای منافع بزرگ کشور، قابل قبول نیست، زیرا اولویت‌های اصلی انگلیس اکنون مبارزه با تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و بازرگانی است. این روزنامه نوشت یک مسوول دیگر در دولت انگلیس گفته است وزیر خارجه این کشور، در گفتگو با متحدان انگلیس، پیام‌های سخت را با اکراه به متحدانی که باید به منافع انگلیس کمک کنند، ارسال می‌کند.

به نوشته ایندیپندنت، جیمز کلورلی اخیرا در سفر به قزاقستان، لیاس سنتی مردم آن کشور را پوشید، تیر و کمان در دست گرفت و تیراندازی کرد و همچنین یک شاهین دست آموز را در دست گرفت.

وی همچنین پس از سفر به کشور‌های حوزه کارائیب و آمریکای جنوبی، یک ویدئو از این سفر‌ها تهیه و منتشر کرد که در بخشی از آن، مثلا نشان می‌داد وی یک غذای برزیلی را می‌پزد.

وی همچنین دو هفته پیش، در گردهمایی انجمن کشور‌های جنوب شرق آسیا، آسه آن (ASEAN)، تصاویری متعددی از خودش، بالباس‌های مردم آن منطقه منتشر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار