رئیس جامعه مدرسین در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فعالیتهای سازمان تبلیغات را امید بخش خواند و گفت: سازمان تبلیغات بر خلاف تصوری که در جامعه وجود دارد، در میدان و عرصههای مختلف مشغول فعالیت است.
رئیس جامعه مدرسین با اشاره به ظرفیتهای تبلیغی گسترده دین اسلام گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که ظرفیتهای فراوانی را در اختیار ما قرارداده است و اگر نتوانیم از این ظرفیتها به درستی استفاده کنیم، مقصریم.
امام جمعه قم ادبیات امروز جامعه را نسبت به گذشته، متفاوت ارزیابی کرد وگفت: امروز ادبیات و اوضاع جامعه تغییر کرده است؛ بنابراین باید منابع دینی بسیاری که در اختیار ما قرار دارند، با توجه به ادبیات و سبک و سیاق جدید، روزآمد شوند.
رئیس جامعه مدرسین هجمههای تبلیغی دشمنان را فرصتی برای تقویت و گسترش تبلیغ دین در جامعه عنوان کرد وگفت: اقدامات دشمن از یک سو، نگران کننده است؛ اما از سویی دیگر، ما را به تلاش، فعالیت، احساس مسئولیت و انگیزه بالاتر فرا میخواند. چرا که اگر این هجمهها نبود، تبلیغ دین نیز تا این حد گسترش نمییافت. قرآن در این رابطه میفرماید «عَسَی أنْ تَکْرَهُوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُم.»
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به تلاشهای مبلغین در جلسات عزاداری محرم امسال، عنوان کرد: ادبیات مبلغین در مراسم محرم امسال، با گذشته متفاوت بود و نوع مواجهه و تنظیم مطالب به گونهای بود که پذیرش بیشتری را از سمت مخاطب به دنبال داشته باشد.
رئیس جامعه مدرسین افزود: به برکت قرآن و اهل بیت -علیهم السلام-، فضا برای تبلیغ بسیار آماده است؛ چرا که آموزههای دینی با فطرت خداجوی مردم هماهنگ است و اگر گرد و غبار تبلیغات دشمنان با عقل و معنویت جایگزین شود، مخاطب از سخن حق پیروی خواهد کرد.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه خواستار انعکاس فعالیتهای سازمان تبلیغات شد و تصریح کرد: فضای سلبی ناشی از ناامیدی و تبلیغات دشمنان باید به واسطه ارائه گزارشاتی از اقدامات سازمان تبلیغات، از بین برود.
رئیس جامعه مدرسین در پایان خطاب به نهادها و سازمانهایی که تبلیغ دین را بر عهده دارند تصریح کرد: اگر کارها با همافزایی دنبال شوند و شاهد تقسیم کار باشیم نه موازی کاری، به نتیجه بهتری دست خواهیم یافت و بودجه کمتری نیز صرف خواهد شد،سازمانهای مختلف و زیادی که فعالیتهای تبلیغی انجام میدهند باید شناسایی شوند تا متناسب با ماهیت آنها کارها تقسیم شوند. سازمان تبلیغات نیز که از نهادهای با سابقه انقلاب است، باید ابتکار عمل را در دست داشته باشد.
در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، گزارشی از فعالیتها و برنامههای سازمان تبلیغات در عرصهها و حوزههای مختلف اعم از مراسم و جشنهای مذهبی، برنامههای متعدد تلویزیونی، سینمایی، موشن گرافی، انیمیشن و … ارائه کرد و ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را از اهداف این سازمان برشمرد.