مدیرعامل شرکت آبفا کردستان:

تصفیه خانه آب شهر دیواندره وارد مدار بهره برداری شد

فرهاد از وارد مدار شدن تصفیه خانه آب دیواندره خبر داد و گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه احداث شد و شهر دیواندره و ۷۳ روستای مجتمع اوباتو را تحت پوشش قرار داد.

مهندس محمد فرهاد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: تأمین آب شهر دیواندره پیش از این از گالری‌های واقع در بستر رودخانه نساره در مساحتی به میزان ۵ هکتار و ۱۳۰ لیتر بر ثانیه انجام می‌شد.

او افزود: طی روز‌های اخیر پس از بروز چندین مورد شکستگی، کدورت آب در تأسیسات مذکور از حد استاندارد خارج شد و در راستای حفظ بهداشت و سلامت مردم، فعالیت این تأسیسات متوقف و آب وارده به شبکه قطع گردید و بلافاصله عملیات اصلاح و بازسازی در دستور کار قرار گرفت؛ همزمان ۱۱ دستگاه تانکر نیز به صورت سیار به طور مداوم و بی وقفه در حال آبرسانی سیار به شهروندان شدند. 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: تصفیه خانه آب دیواندره که در حال تست آزمایشی بود با توجه به شرایط اضطراری وارد مدار بهره برداری شد و انتقال آب از تصفیه خانه به مخازن اصلی شهر از طریق خطی به طول ۹ کیلومتر آغاز شد.

مهندس فرهاد با اشاره به اینکه عملیات شستشوی این خط در حال اجرا است، گفت: این خط ۹ کیلومتری طی روز‌های اخیر و با تلاش همکاران، شستشو و رفع کدورت شده است و پس از پایان کار و دستیابی به کیفیت و سلامت آب و رسیدن به کدورت استاندارد و تأیید از سوی واحد کنترل کیفی شرکت آبفا و مرکز بهداشت، آب وارد شبکه توزیع شد.

او در پایان ضمن تشکر از همراهی مدیریت ارشد استان و شهرستان و سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع خاطرنشان کرد: ضمن عذرخواهی از مردم شهر دیواندره که صبورانه همراه ما بوده اند، درخواست داریم تا این اندک زمان باقیمانده نیز همراه و یاور شرکت آبفا تا تأمین کامل و کافی آب شرب سالم و بهداشتی آب به صورت پایدار باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.