معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

بیش از ۲۹۰ هزار هکتار گندم دیم در زنجان کشت شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بالغ بر ۲۹۰ هزار هکتار گندم دیم در سطح استان کشت شده و بخش عمده تولیدات استان در این حوزه مربوط به بخش دیمزارها است.

اکبر طیبی  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی در سطح مزارع استان کشت شده و برداشت گندم نیز در استان از ابتدای تیر آغاز گردیده است.

طیبی گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری و حدود ۵۰ درصد این محصول در مزارع استان برداشت شده‌ است.

وی با بیان اینکه خرید ۴۰۰ هزار تن گندم در استان زنجان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: طبق سالهای گذشته بیشترین خرید در شهرستان خدابنده انجام می‌شود که تقریبا معادل نیمی از گندم برداشتی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امسال ۴۰ مرکز خرید گندم در استان فعال است و ۱۰۰ گروه بر موضوع برداشت و نظارت فعالیت دارند، اضافه کرد: خوشبختانه کیفیت گندم تولیدی در استان مطلوب است.

وی همچنین به فعالیت ۲۲۰ کارشناس کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: این کارشناسان، امور مربوط به آموزش در قالب اصلاح بذر، مبارزه با آفت سن گندم و آموزش در حوزه بهبود کیفیت را انجام می‌دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ارتباط با قیمت گندم خریداری شده نیز گفت: اواخر تیرماه مشکلاتی در حوزه سامانه ثبت «سیتا» و قیمت خرید گندم پیش آمد، اما در حال حاضر قیمت خرید گندم ۱۵ هزار تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.